__

Efter regn kommer solsken

På förmiddagen skrittade jag ut samma runda med Valence och Madonna! Båda barbacka! Har haft enorm Valleabstinens hela förra veckan så det var helt underbart att rida honom igen, och han var hur glad och pigg som helst! Underbart! Även Madonna var superglad och jättefin, imorgon ska jag börja jogga henne lite också! Ska bli kul att börja förbereda henne inför nästa säsong nu! Caruso vilar nu helt och hållet, medan Madonna sätts igång, så det blir väldigt bra.

Disa kom efter lunch och vi red ut tillsammans, det var hur kul som helst! Det väldigt krävande och jobbiga passet med Lorden igår när vi var helt oense, hade verkligen givit resultat för idag var han grymt fin! Fantastisk känsla! Så glad jag är, sjukt fin var han! Efter regn kommer solsken, det stämde verkligen utmärkt på vår dag igår och idag...

På träningen under kvällen så fick min kompis Amanda hoppa min fina Kulis! :D Det var väldigt kul och intressant att se. Kulan är betydligt mycket mer svårriden än man tror... I somras var det en som kom och provred honom (det var väldigt oväntat och det var när jag fortfarande inte bestämt om jag skulle sälja Kulan eller Calle) men hon klarade knappt av att trava på honom. Kulan är extremt känslig och svarar för varje hjälp och för dina hjälper med sitsen, kommer man lite ur balans så eller sitter lite snett eller så, får man en stark reaktion direkt. Det som var så roligt var att Amanda löste detta hur fint som helst, hon har ridit honom några gånger men aldrig hoppat honom bana så som hon gjorde idag. Och det gick väldigt bra! Tror faktiskt att det är lite nyttigt för Kulan också, med lite annan ridning, andra hjälper och att han ändå ska kunna fokusera på hinderna och inte alltför mycket på att "leta" hjälper. Dessutom måste jag säga att det var häftigt att se en del större språng från backen, han har grym kapacitet... Min bästa häst för framtiden tror jag. Ung, stor, vinglig och svag, men han kommer bli stallets bästa häst med åren...


Nu ska jag till Sofia för filmkväll och mys!

Kulan ett löshoppningssprång 160... Tänk om han kan hoppa så här med ryttare på ryggen i framtiden... ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback