__

Lördag

Nu kom jag ju hem ganska sent på eftermiddagen från Runsten så hann inte rida alla mina. Hästarna har inte varit ute så många timmar idag pga väldigt, väldigt dåligt väder. Men eftersom att jag inte hann rida så alla gick istället ganska långa promenader med hästarna, alla förutom Diablo som fick komma ut och galoppera, han var hur fin som helst. Det snöade och var mörkt ute men det var verkligen helt underbart. Jag tog en extra lång tur vilket jag inte hade tänkt innan... Han är så lätt, energisk, lydig och positiv. Jag blir glad av att rida honom!

Sen gick jag på promenad för hand med Valence och Madonna på lite drygt 25 min. Därefter fick mammas häst Herkules och Caruso komma ut på samma promenad. Sist gick jag med Kulan och Lorden. Jag kan ju säga att det var absolut mysigast att gå med Valle och Donnna, hade lika gärna kunnat leda dem med sytråd... Lorden och Kulan däremot, fy, jag var helt slut efter. Kulan var jättebusig och gjorde små bocksprång med jämna mellanrum medan Lorden tyckte att det var bättre att han tog en promenad med mig istället för tvärtom. Carusoälsklingen var jättepigg och glad över att komma ut på en promenad nu under vilan, tror han börjar bli lite sugen på att jobba igen... Snart så... :)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback