__

En bra dag!

Ja, idag har det varit en jättebra tävlingsdag.

Madonna inledde dagen med en fantastisk debut i 135. Jag älskar den där lilla tjejen! Hon var felfri över en riktigt maxad 135 med totalt 15 språng i grundomgången. Hon var därmed med till omhoppningen bland klassens andra felfria ekipage. Omhoppningen bestod av åtta språng och hon var så tapper. Kände verkligen att hon började bli trött i kroppen men som hon kämpade och var felfri fram till sista hindret där jag tog tillbaka för sent och hon inte kom upp riktigt. Det var endast två dubbelnollor i ett väldigt bra startfält, Madonna och jag slutade på en åttonde placering! :D Hon var riktigt fin och är en riktig fighter inne på banan. Jag är så sjukt glad över den hästen, tänk hur fort det har gått, har bara haft henne i 2,5 månad och det går så bra. När vi nu lägger ner mer jobb på marken och att hon blir starkare och mer större rundor i kroppen så vet jag inte var det kommer sluta! Hon kommer definitivt gå 140-klasser i början av nästa år. Hon är så fin, åh, tänk vilket bra avslut på denna säsong!! Tack Anna och Emilia för att jag får förtroende att rida och tävla er underbara Donnis!

Caruso hoppade helt fantastiskt på framhoppningen idag, och inne på banan var han också jättefin. Vi fick två pet men hade en riktigt bra runda, vi får nog ta på oss ett av nedslagen var. Jag tror extremt mycket på honom, han är bara sju år och det är så bra att han fått följa med och samla rutin i helgen. Han kommer bli en fantastisk häst.

Valence var ärligt talat helt jäkla galen på framhoppningen, det var inte kul alls. Men inne på banan var han helt fantastisk! Felfri och med bra tid, slutade på en nionde placering av 87 starter. Valence är en otrolig tävlingsindivid och hästen som ligger mig allra varmast om hjärtat, men lätt, det är han inte...

Caruso och Madonna fick avsluta helgens starter idag. Valence går finalen i GHS Young rider cup imorgon i 145! :D

Kommentarer
Anonym säger:

Smarta ägare som atällde hästen hos dig eftersom du lyckas med alla hästar du rider ;) Följde dig på din första nogg och är fortfarande chockad över hur sjukt bra du lyckades med honom. Ser feam emot se honom tävla igen. Nu till min fråga, känner du en annan press när du har en annans häsr och när du tävlar den? All lycka till, du kommer gå otroligt långt som ryttare!

2011-11-20 | 22:26:29
Sofie säger:

Du är så jäkla grym, vet du det?



Men upptäckte idag när jag var i Flyinge att du red med sporrar på Valence, det har du väl inte gjort innan?

2011-11-20 | 22:32:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback