__

Förmiddagen

Min förmiddag har verkligen varit hysterisk. Jag är så sjukt trött i kroppen nu. Mocka sju boxar, packa hela skåpet, göra i ordning lastbil, packa hö, rykta Caruso, fylla på strö i fem boxar, fylla fem vattenhinkar, byta täcken, byta marsvinsbur och packa mina egna saker är bara några av de sakerna jag gjort under förmiddagen...

Och Madonna verkar inte tycka att jag har nog med jobb, för även idag (som alla andra dagar) har hon hittat den absolut lerigaste delen av hagen, rullat sig ordentligt och har stora jordkockor i manen. Men så ser hon ut varje dag, det är en regel utan några som helst undantag...

Nu ska vi åka om 50 min, så ska ta in Madonna och rykta henne. Sedan ska vi packa in det sista som är kvar och åka ner mot Flyinge. Kommer komma fram runt tiotiden ikväll.

Det ska bli så roligt att ha med tre hästar och tävla, när man ändå åker så himla långt är det förstås roligt när man får göra så många starter också! :) Jga älskar dessutom Flyinge som tävlingsplats, det är lite speciellt att rida där jämfört med andra ridhus, det känns lite mer som en arena med läktarna och baren på ena kortsidan. Det ska bli så roligt!

Hoppas att jag kommer kunna skriva några rader då och då under helgen via mobilen, för någon dator har vi inte med oss!

Här är Valence och jag förra året i delfinalen YR Krafft Cup 145. Vi fick fyra fel och det var inte riktigt vår helg i Flyinge förra året. Jag red inte så jättebra i detta kval och han var väldigt het i kvalet dagen innan efter en dålig framhoppning. Gud, det känns som det var så länge sen...
 

Kommentarer
Sandra säger:

Lycka till :D

2011-11-16 | 15:32:12
Anonym säger:

Du rider jättebra! Ingen lätt häst du rider. Men han hoppar kanon!

2011-11-16 | 21:40:24
Ida säger:

Lycka till!!!

2011-11-17 | 12:50:47
Alexandra säger:

Lycka till:D



Har du testat att ha mindre täcken på henne? :) min häst rullade sig oxå hysteriskt mycket innan och var alltid en enda stor lerhög men så sa någon att dom kan rulla sig för att dom är varma och kliar sig så nu tänker jag hela tiden på att det inte får bli för varmt och nu är hon inte alls lika lerig! Kan ju vara att dom tycker att leran är svalkande eller något.



Kram

2011-11-17 | 13:58:39
Bloggadress: http://alexandrasjosten.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback