__

Förmiddagen...

Har precis kommit hem från möte och hoppningen av Johannas Scrållan och Erikas häst Pauli ;)

Hoppningen av Scrållan gick bra, tycker hon gör finare och finare språng varje gång. Dock har hon mycket humör och egen vilja, bocka kan hon också göra! ;) Efter ett hinder tvärvände hon OCH bockade samtidigt så jag hade inte en chans att sitta kvar ;) Men på hinderna var hon riktigt duktig! Snart kommer vi åka till en Pay'n jump med henne! Ska bli roligt! Hon är modig och har bra koll på sina ben, hon hoppar enkelt små banor nu :)

Erikas fina Pauli var jättekul att rida idag. Han var ganska dragig i munnen och lite stökig med huvudet emellanåt, men det kändes bättre och bättre ju längre vi red. Hoppmässigt blir han bara bättre med lite hinder framför näsan, trots att han knappt blivit hoppad under ryttare. Otroligt spänstig och häftig teknik, tror mycket på den hästen när han fått mycket styrka. Anledningen till att jag rider honom ibland är att Erika har brutit benet och opererats så hon går 10 veckor utan att stödja på benet :/ Det är också Erika som varit här otroligt mycket senaste året och hjälpt mig med ridningen, stallet, måla hinder, följa med på tävlingar och varit den kompisen jag spenderat allra mest tid med. Så det enda jobbiga med att träffa henne är att jag, återigen, påminns om hur mycket jag saknar henne.

Om två timmar ska jag hämta Fredrika vid busstationen och hon stannar här till söndag, så hon följer med på tävlingarna både lördag och söndag! :) Jättekul! Nu ska jag fixa klart stallet och kanske hinner jag även skritta ut Lorden. Sen ska jag rida tre hästar under eftermiddagen och åka till ridhuset med Valence, Fredrika har sagt att hon filmar oss då :D

Hörs senare! Bilder från hoppningen på Pauli och Scrållan kommer i eftermiddag också!



Kommentarer
Erika - Fuxsto säger:

Oj, vad långt ni har kommit med er 08.a! :o Ska redan åka och hoppa banor... Själv är man glad om hästen vill trava i ridhuset :p

2011-11-04 | 18:29:40
Bloggadress: http://fuxsto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback