__

Dagens ridpass

Valence var riktigt fin idag. Red ut och sedan travhoppade jag ett räcke med bom framför samt en liten serie med bom - räcke - bom - räcke. Det hindrar honom från att hoppa för långa språng. Höjde upp travhoppningsräcket till 110 och jissis, när han bara hoppar på kraft så hoppar han helt sjukt fint! :D

Caruso red jag ut på idag efter att hovslagaren varit här. Han har ju vilat ganska länge eftersom ögat inte varit helt bra. Man skulle kunna säga att han var något pigg idag. Herregud, han ville galoppera - HELA TIDEN. Men var jättefin, så underbar att rida.

Madonna red jag ut på idag istället för att åka till ridhuset, det är också en fröken som har obegränsad energi just nu. Spetsade öron och till och med i skritten så marscherar hon på som om hon tränar inför ett maratonlopp. Men kändes jättefin i ridningen, men nästan på gränsen till för mycket energi ;) Kanske borde jobba henne på banan imorgon, eller i ridhuset... Måste klippa henne snart också nu när hon är i full träning igen, hon har fått en hel del päls på halsen...

Diablo red jag ut på och klättrade samt galoppjobbade med. Han var superfin. Red på novabettet idag och fick en väldigt bra känsla på det. Han kom fram mer i handen och jobbade i en mycket bättre form än tidigare. Kommer absolut fortsätta med det!

Kulan och Lorden fick faktiskt vila idag, hann inte rida dem. Tur att de fortfarande går i de största hagarna, för de motionerar ganska bra själva :D

Imorgon får Diablo och Valence vila. Jag ska rida Erikas häst på morgonen och sen hem och rida Caruso, Donna, Kulan och skritta Lorden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback