__

Måndag

Idag har hästarna varit jättefina. Fick hjälp av Disa som är en yngre tjej som har tränat en del för mig på sin egen häst. Honär jätteduktig och har en sån där naturlig känsla som ryttare vilket är otroligt roligt att se. Förhoppningsvis kommer hon kunna vara med och rida mina hästar då och då när jag behöver lite hjälp! Samtidigt som det kommer hjälpa henne att utvecklas som ryttare.

På torsdag ska jag åka till Irland med två av mina närmaste vänner. Jag fick det i 20-årspresent i somras och det är en ridförbud skylt på pappret om resan, så vi ska dit och roa oss och ha semester helt enkelt. Det kommer bli väldigt kul men efetrsom jag rider ca 5 hästar om dagen nu såtror att jag kommer få ridabstinens bara efter, ja... en dag? ;) Kommer rida alla hästarna lite tuffare pass till torsdag och sedan vilar de till måndag nästa vecka när vi kommer hem igen.

Nästa helg på söndagen kommer Valence och Caruso gå en varsin 140-klass på en nationell tävling i närheten. Kulan ska gå 115 och 120 avd. B och Lady Madonna ska göra sin första inomhustävling för säsongen och vi ska debutera 130. Donna och Kulan tävlar på lördagen nästa helg. Veckan därpå ska faktiskt jag och Diablo tävlingsdebutera om allt går som planerat, 1m och 110 ska vi tävla då på en lokal tävling i närheten, spännande! Kulan ska då även gå en nationell 120 i Södertälje. Helgen därpå åker vi ner till Flyinge på meeting med Valence, Caruso och Donna. Ska bli otroligt roligt och då ska Valence och jag ta oss till nästa delfinal och göra så bra ifrån oss som vi kan, för jag kommer avlida om vi inte tar oss till Scandinavium. Så det bara SKA vi göra :)

Skriver mer imorgon, nu måste jag verkligen sova. Jag måste börja tänka på är att sova tillräckligt många timmar och inte lägga mig för sent! Och nu har jag bestämt mig för att rida ett av passen på hästarna utan stigbyglar VARJE dag så att jag utvecklar min sits och position.  :) Och dessutom MÅSTE jag jobba med mitt mentala och inte börja trycka ner mig själv för en dålig start. Det är bara att inse att för att man ska kunna ta sig någonstans inom en sport så kommer man stöta på hur många motgångar som helst!

Min älskling i en 150-klass i somras <3



Kommentarer
Helene säger:

Har följt dig genom bloggen och fb och tycker du är helt fantastisk med det du gjort med dina hästar, bara det att du gått från noll till svår klass är helt otroligt! Så sluta trycka ner dig själv, för du är super talangfull på det du gör och din inställning. Skulle inte förvåna mig om du är kommande RGB!

2011-10-25 | 12:13:43
Helena säger:

För sisådär hundra år sen när jag red på elitnivå i fälttävlan ;) så hade jag o några tävlingskompisar mental träning för en man som heter Lars Vagndahl som bland annat har jobbat med golfproffset Annika Sörenstam. Han var otroligt bra och jag lärde mig massor som jag än idag har i bakhuvudet och tänker på när det känns tufft. Ett bra tips! :)

2011-10-25 | 13:06:03
Maja säger:

Oh, vilken utmaning - att åka till Irland o hålla sig borta från hästar X)

2011-10-25 | 20:28:18
Bloggadress: http://majagoesirish.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback