__

Nyfriserad tjej!

Igår kväll klippte jag Madonna. Hon var spänd och lite rädd i början men lugnade sig väldigt fort när hon insåg att klippmaskinen inte skulle äta upp henne. Det som jag fick lära mig när jag hade en väldigt svårklippt ponny var att försöka fortsätta klippningen även om hästarna börjar dansa runt på stallgången. Slutar man klippa när de börjar röra runt blir det nästan som beröm, så det bästa är att försöka klippa vidare och låtsas som ingenting. Madonna blir lite orolig när man närmar sig huvudet vid klippningen, så jag stoppade faktiskt bomull i öronen så hon skulle slippa ljudet och då gick det alldeles utmärkt att klippa även huvudet! Hon var duktig och fick en häftig mörk, nästan svart färg!




Kommentarer
Erika säger:

WOW, hennes hals har verkligen börjat forma om sig och se normal ut! :D

2011-10-20 | 21:47:36
Bloggadress: http://ettahnia.blogg.se/
Anonym säger:

Vad fin hon blev Amanda - häftigt med den nästan svarta färgen! Anna

2011-10-20 | 21:55:23
Elin säger:

Så är det med allt man gör med djuren och även oss själva, barn osv. Men får aldrig ge upp när man väl påbörjat något (Så länge det rent av inte blir farligt) för då tar det dubbelt så lång tid nästa gång. Väldigt intressant att läsa på om just KBT när man har djur kring sig :)



Fin blogg, med en genuin person! Alltid kul att läsa :)

2011-10-21 | 09:38:11
Bloggadress: http://ljungeln.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback