__

Svar på några av frågorna

Vart va ni någonstans? Var ni på samma plats hela tiden eller fick ni chans att se lite landsbygd?
Irland är ett fantastisk land, har blivit som mitt andra hem

Vi var tyvärr bara i Dublin under de här dagarna så vi fick aldrig chansen att se landsbygden vilket vi väldigt gärna ville. Men vi har redan planerat att åka tillbaka dit och då ska vi absolut se mer av landet! :)
När du tävlar en unghäst, typ en fyraåring, när anser du då att den är redo att avancera och gå upp en klass?

Jag brukar gå upp en klass när jag känner att det känns lätt att rida en höjd, och när man har gjort några bra felfria eller max fyrafelsrundor. Hästarna ska kännas redo mentalt och fysiskt för att gå in i en större klass, och efter en debut brukar jag gå ner något eller några snäpp så att de får känna att det är enkelt!

tycker du det är någon skillnad på Valence nu när du slutat hoppa/tävla(?) utan martingal? av vilken anledning har du slutat med martingal?

Jag har alltid haft en lång martingal på honom då jag tycker att den korta martingalen kan begränsa dem lite i språnget. Men nu när jag har förbygel så går det inte att länga martingalen så mycket, därför valde vi att ta bort den. Vi har provat oss fram med olika bett och så men han trivs allra bäst med så lite som möjligt. Ju mer "instängd" han känner sig ju hetare och mer stressad blir han. Valle vill gärna ha huvudet ganska högt mellan hinderna och det måste jag låta honom få ha. Jag rider därför nu med vanligt tränsbett och utan martingal och upplever att han trivs väldigt bra med det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback