__

Tävlingen med Kulis

Kulis var sjukt vinglig idag, kändes ungefär som att han var fyra år igen. Gjorde ett helt fel bettval, valde att rida honom på ett vanligt tränsbett idag istället för det raka babypelhamet som han gick så bra på på senaste tävlingen. Han var väldigt vinglig och vissa språng var superfina och vissa var mindre bra. När jag försöker samla galoppen byter han istället galopp flera gånger och vinglar, så det var dumt att byta tillbaka till tränsbettet. Han trivs definitivt bättre på lilla pelhamstången, blir mycket stadigare. Han fick ett pet idag, så det var ändå godkänt med första inomhusstarten för hösten och allt. Tror dock att han får följa med och hoppa en 120 på söndag också, då med babypelhamet och känna skillnaden. Kulan är valpig och en riktig bebis, men har samma hopphuvud som Valle och jag tror absolut att han kommer bli min bästa häst i framtiden, men att han behöver lite mer tid än mina andra pga hans storlek :)

Valence och Caruso går 135 imorgon! Deras första inomhusstart för hösten, kommer bli roligt. På söndag tror jag att jag flyttar Carusos 130-start till en 120 med Kulan istället, då de inte tar emot efteranmälningar. Det beror lite på hur Caruso känns imorgon. Är han spänd för att det är första inomhusstarten kanske han får gå på söndag igen. Går han bra imorgon får Kulan följa med istället och gå en till 120 på andra bettet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback