__

Valle och framtidsplaner...

Valence och jag åkte till ridhuset på kvällen, han var kanonfin. Det var en som hade dressyrlektion samtidigt och det är alltid intressant att smålyssna lite, för man kan alltid plocka upp något och ta till sig! :) Valle jobbade riktigt bra från början till slut, behövde inte jobba honom dit jag ville utan han var redan så avspänd, rätt i formen, framme till bettet och fin precis som jag strävar efter. Jättehärlig känsla. Min älskling <3

Precis när jag och Valle var klara kom Kicki in i ridhuset och vi pratade i nästan en timme. Kicki äger ett sto som jag ridit under två år (hon finns med på min hemsida). Amoremi var en fantastisk hopphäst med otrolig kapacitet som jag hoppade in som fyraåring. Hon visades därefter på kvalitén i Strömsholm och fick 9-9 i hoppningen :D Tyvärr har hon haft problem med en hov sedan hon var unghäst och kommer betäckas i vår. Kicki och jag stod och funderade lite på hingst då hon vill föda upp en framtidshäst till mig, vilket vore fantastiskt roligt! :) Stakkato står högt på önskelistan hos oss båda, så det lutar nog åt det! :D Hon har en ettåring e Cartier efter ett annat sto också som ska bli spännande att rida in och så när det blir aktuellt. Kicki och jag ägde även fyraåringen Calypso boy tillsammans som såldes i somras och hon låter mig träna hur mycket jag vill på hennes anläggning. En person jag är väldigt glad finns för mig och som betyder mycket!

Amoremi i början av året på en Tedträning, hinderna låg upp till och med 140

Och lite andra äldre filmer på Amis

 

Saknar verkligen känslan i hennes språng. Har aldrig suttit på en häst med en så otrolig kraft  OCH spänst i avsprånget, hon kom upp i luften på ett så fantastiskt sätt. Skulle vara spännande att se om hon nedärver sina enorma språng som hon besitter.






Kommentarer
Therese säger:

Hej,



Rekommenderar absolut att betäcka med Stakkato, min är efter Stakkato och har superfina framben :)



Lycka till i framtiden


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback