__

Att låta hästar vara hästar...

Har fått några frågor tidigare om hur mycket mina hästar går i hage och om jag vågar ha mina tävlingshästar tillsammans. Och jag har faktiskt mina hästar tillsammans i hagen! Valence, Caruso, Lorden och Kulan går alla tillsammans alla årstider utom vintern då de går två och två i mindre hagar än resten av året när de går i väldigt stora hagar. I och med att alla är valacker och det är lugnt och harmoniskt så trivs de väldigt bra ihop. Våra hästar går ute från morgonen vid åtta till sent på sommarkvällarna och till sju, åtta på våren och hösten. På vintern kommer de in vid sex ungefär. Jag tror på att låta hästar vara hästar, jag har *peppar, peppar* haft extremt lite skador på mina hästar, och tror att de håller sig friska och glada av sällskap och mycket utevistelse och rörelse. Det är klart att det kan vara ett riskmoment att ha dem tillsammans, men tycker att jag är skyldiga dem att få vara häst efter allt de gör för mig!










Kommentarer
Sofia säger:

Nu när du har Donna hemma, går hon också med valackerna? :)

2011-09-28 | 08:14:24
Ida säger:

Det kanske är just därför, och att du varierar ridunderlag så pass mycket, du har så skadefria hästar?

2011-09-28 | 09:35:00
Mikaela säger:

Hejsan! <3 Jag ska tävla på söndag men är ledig fredag, lördag :) Nej jag kommer tyvärr inte åka dit i år :(

2011-09-28 | 10:03:34
Bloggadress: http://tavlingsryttaren.se
Jessica säger:

Håller helt med dig! Hästar ska få vara hästar! :)

2011-09-28 | 16:42:11
Bloggadress: http://snurraan.blogg.se/
Bodypalace säger:

Kika gärna in och rösta i undersökningen som jag har för att ta reda på hur folk upplever sina kroppar och hur de tror andra uppfattar en själv =)



Mvh Bodypalace - en blogg där ALLA är fina, vackra och unika =)

2011-09-28 | 17:24:16
Bloggadress: http://bodypalace.blogspot.com
Louise-hästblogg säger:

Gu va härligt för dom! ja, jag håller helt med!! Viktigt att låta hästarna leva sitt liv även om dom är tävlingshästar!°

2011-09-28 | 18:04:04
Bloggadress: http://atlantico.blogg.se/
Erika säger:

Vilken sund inställning du har :). Jag tror som du, och har också mina tävlingshästar 2 och 2 i stora hagar. Tror verkligen att de blir starka av det.

Bra blogg du har!

2011-09-28 | 20:09:01
Anonym säger:

åh skulle gärna vilja ha min häst med andra, men han får enbart stå med andra på sommaren. Han är rätt hög i rang så han tar sönder allas täcken :S har inte råd att köpa nya täcken till alla hela tiden :S

2011-09-29 | 17:02:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback