__

Lord Greystoke

Lorden är opererad för en lös benbit för lite drygt en månad sedan. Nästa måndag ska han börja skrittas igen för att sättas igång under hösten och börja hoppa igen i vinter. Han kommer återigen vara tillbaka på tävlingsbanorna i februari vilket jag ser fram emot otroligt mycket. Lorden blev egentligen såld till en satsande YR ryttare, men under röntgen upptäckte vi hans lösa benbit i framkotan. Veterinären som behandlat honom efter operationen sa till mig att hon trodde att han med största sannolikhet skulle bli väldigt mycket bättre som hopphäst efter en sån operation då den lilla benbiten hela tiden legat och skavt och irriterat honom. Att han kämpat och varit så duktig hela tiden är så rörande, han har gått så många riktigt bra 130 klasser och hoppat enkelhinder på 150 ledigt på träningar. Jag är så otroligt nyfiken på att sätta igång honom igen, ska bli så roligt! Tyvärr kommer han ju inte gå elittävlingarna i höst, men det får Donna följa med på istället för Lorden. Vill vara supernoggrann med konvalicenstiden och ta hela vintern på mig att styrketräna och få tillbaka honom i tävlingskondition igen. Min fina kille <3

Lorden i en 130-klass i Runsten våren 2011

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback