__

Några frågor

Vilka klasser har du tävlat i år?

Alltifrån 90 cm klasser till 150 cm  beroende på vilken häst du menar :)

hej, hur lång är du? vilka är dina bästa meriter på ponny? väldigt tacksam för svar! :)

Jag är 173. Jag hade en arab som D-ponny som endast gått två klubbtävlingar innan vi köpte honom. Jag hade många placeringar i LA hoppning med honom de sista åren och vann även en tävling som hette Arab SM i 120 mot alla de bästa svenska hopparaberna. Han lärde mig mycket och framförallt att rida en så känslig häst med mycket energi. Det var nog tack vare honom jag kunde köpa Valence. Jag tävlade inga större klasser på ponny dels pga att de ambitionerna inte fanns inom familjen och dels för att jag aldrig hade någon utpräglad hopp/tävlingsponny. Jag lärde mig däremot rida på de ponnyer jag hade och tack vare att Valence hade den potential han hade, vilket ingen kunde tro från början så har alla mål och ambitioner skapats genom honom. Hade han varit en mer "vanlig" häst för ca 120-klasser hade inte jag varit där jag är idag. Mdet är honom jag får tacka för att jag har alla de mål och ambitioner som jag har idag.

Hur ser ditt träningsupplägg ut för varje häst?

Försöker tänka på vad varje häst måste utveckla för att kunna bli bättre och bättre hela tiden. Och utifrån det göra ett träningsschema anpassat till känslan och på vilket sätt hästen måste arbeta, stärka sig mm för att fortsätta utvecklas. Kan visa en form av en veckas träningsplanering på bloggen framöver!

Fick en liknande fråga om vecka- månads- och årsträningsplanering som jag kan skriva om i ett eget inlägg så fort jag får tid! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback