__

Dagen

Världens bästa Erika har varit här idag och hjälpt mig att rida hästarna!

Valence och Caruso började vi med, vi var ute och galopperade hästarna väldigt mycket och så klättrade vi en del. Båda killarna var kanonfina idag. Jag avslutade med att hoppa några mindre hinder på banan när vi kom hem, och Valle känns riktigt bra just nu.

Madonna hade tyvärr dragit av sig en framsko och fick därför bara komma ut på en skrittrunda. Jag red därför min mammas häst istället, som vi har haft sedan han var ett år. Tanken var att han skulle bli min D-ponny för hoppning, men han blev 154 istället ;) Jag red in honom själv när han var tre, då var jag bara tretton år. Nu är det nästan bara mamma som rider honom, och det är verkligen världens snällaste häst! Han hjälpte till och med en tjej som blivit jätterädd för att rida då hon haft en problemhäst som skenade med att komma tillbaka igen och få modet och glädjen i ridningen. Hur som helst var det otroligt roligt att rida Herkan igen efter så många månader, han är faktiskt riktigt fin, pigg och otroligt glad :D

Vi red därefter ut på Kulan och Lorden. Erika red Lordis och han var grymt fin, Herr och fru Greystoke som vi numera säger. Erika är alltså fru Greystoke för hon rider honom väldigt bra och de passar otroligt bra ihop. Lite udda kombination egentligen eftersom Erika är så himla kort och smal, och Lorden är ganska stor och har stor galopp och kräver att man rider ihop honom lite. Kulan däremot var helt hysteriskt busig och var ganska jobbig med lite bocksprång och tvärnitsvändningar... Han lyckades dessutom kasta av mig idag vilket bara har hänt en gång tidigare när han var fyra år. Fyfan vad arg jag var. Avramlingen gjorde såklart att hans beteende eskalerade, det blev bara värre och värre en stund efteråt. Jättedum, jag var inte alls glad! Dock böev han bättre och bättre genom hela ridpasset. Mycket samlat arbete idag, Lorden och Kulan var som sagt hur fina som helst i galoppjobbet.

Furran fick jobba på banan över små hinder idag. Hon var jättefin men tyckte att det blöta underlaget var lite jobbigt tror jag.

Hade en träning för Disa och Diablo senare på eftermiddagen och Erika var även med och tränade. De fick jobba på samma tekniska bana som jag ridit under veckan, och det blev lite problem med vissa svängar och distanser men framförallt att komma ihåg den väldigt långa och knixiga banan på 18 språng :D Väldigt roligt var det och i slutet satte både Erika och Disa banan som en smäck! :D Hästarna såg också jättefina ut! :)

Jag mår iallafall bättre nu och tror att jag sakta men säkert börjar friskna till. I helgen är det inga tävlingar så det är väl bra, men har träning för tre grupper på den större anläggningen på söndag, det blir riktigt kul!

Nu ska jag verkligen sova, men långfredagen blev en bra dag trots uselt väder. Tur att jag har en så fantastisk vän! :)

Mammas Herkules får pryda det här inlägget!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback