__

Kiropraktorbesök

Är nu hemma igen efter besöket hos kiropraktorn (Kauko Louma). Kulan hade sträckt till sig ordentligt i halsen, hade även lite spänningar i bogen och ryggen efter att han hoppat över bommen. Han fick akupunktur och jag ska massera lite precis ovanför manken för att påskynda allt lite så spänningarna släpper. Annars var han fin i ryggen och korset, inte sne eller något sånt.

Kauko behandlar också många senskadade hästar där han kan påskynda läkningsprocessen och framförallt hjälpa läkningen till det bättre med laser, så han tittade också ordentligt på Kulans framben som för dagen är svullna. Han misstänkte dock ingen senskada, så jag måste säga att det kändes otroligt bra. Han tyckte dock att med en så fin tävlingshäst så kan man göra ett ultraljud bara för att vara helt på den säkra sidan att det inte finns någon liten blödning eller så innan man sätter igång och tränar igen. Så ska be min veterinär göra det om två veckor. Kauko trodde bara svullnaden i benen beror på såren och att de komma lägga sig snart, jag ska hålla honom lindad och promenera mycket. Kulan fick också lite laser på frambenen idag för att sätta fart på blodcirkulationen för läkningens skull.

Har en mycket bättre känsla i kroppen nu än innan jag åkte. Är såklart orolig över min underbara framtidshäst.


Kommentarer
Malin säger:

Vad skönt att han inte trodde att det var någon större fara! Måste kännas som en otrolig lättnad. :)

Han var inte skeptisk till att gå in i lastbilen igen efter det som hände? Eller reagerade han när ni ska lasta ut osv? Kommer du våga lämna Kulan ensam igen i lastbilen eller hur kommer du lösa den biten längre fram på tävling? Risken finns ju visserligen alltid att något händer när man har med så stora djur att göra, vare sig man rider, leder, har dom i hagen, transporten osv och man kan ju inte skydda dom från allt. Hur gärna man än skulle vilja... Vore intressant att höra hur du ser på den biten, för alla har ju olika filosofi kring det.

2012-04-17 | 17:35:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback