__

Kulan ohalt!

Var på promenad med min älskade bebis i nästan en halvtimme idag. Han är så mysig, man skulle lika gärna kunna gå utan grimskaft, så himla snäll och uppmärksam. Han var helt ohalt i skritten idag och avslutade promenaden med att springa en bit på asfaltsväg och han var ohalt även i traven. Har känt lite försiktigt på senan och han ömmar inte längre. Benet är dock svullet men tror det beror på alla sår, han har haft en sår på banbenet förut och då blev han också väldigt svullen. Tror iallafall inte att det är en skada på senan, men igår sa veterinären att om han är svullen om 14 dagar så ska vi göra ett ultraljud, men han misstänkte inte någon senskada iallafall. Det finns inte många saker som avskräcker mig så mycket som senskador, ett år i box liksom, och dessutom ska ju det vara känsligare för att komma igen på nytt om de redan har haft det en gång.

Imorgon åker jag till kiropraktorn med Kulan och kollar igenom honom helt och hållet. Jag hade tänkt åka dit hur som helst eftersom att det känns som att han tippar lite inåt med bakdelen när man galopperar i vänster varv. Nu tror jag ju att han dessutom sträckt till sig i halsen/nacken/ryggen igår. Blir intressant att åka dit imorgon så mitt hjärta får hjälp!

Känns som många positiva steg i rätt riktning idag.

Kommentarer
Siri säger:

Passar på att fråga igen: vad heter din kiropraktor?

2012-04-17 | 10:19:45
Bloggadress: http://lamints.blogg.se/
Julia säger:

Vilken fin bild

2012-04-17 | 22:00:10
Bloggadress: http://ohjuliet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback