__

Långritt med stjärnorna

Erika och jag red långritt på Valence och Caruso idag! Vi skulle ändå åka och hämta morötter så då passade vi på att ta en långtur där det är så himla bra vägar. Båda hästarna var fantastiskt fina! När vi kom hem hoppade jag banan från träningen igår på 110-115-höjd med Valence. Han var så lugn och gick i samma rytm mellan, före och efter hinderna, hoppade runda och stora språng! Avslutade med att höja B-hindret i en tvåkombination till 145 och la ut markbommen för att få honom att korta sig, insprånget låg bara på 1m. Första gången sedan februari jag hoppade stort på honom, och han var lika lugn och hoppade ett helt fantastiskt språng. Vilken känsla! Jag hoppas han känns så här fin nu när tävlingarna sätter igång, för just nu är han verkligen i en toppform!

En väldigt varm dag på Runstenshoppet när mitt hjärta vann ungdoms grand prix 140

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback