__

Tävling i Runsten

Lorden var dagens stjärna! Han gjorde det otroligt enkelt och med världens mest underbara och positiva inställning! Dubbelnolla och ganska snabb i båda klasserna, 110 och 120, placerad i bägge! Lite lydnad till kanske vi kan putsa på, men det känns så enkelt och han var inte i en bom på banan idag. Han går alltid in på banan och vill verkligen vara nolla. Är överlycklig över att ha min fina kille på banorna igen!

Furran var spänd idag och ganska vinglig mellan hinderna. Hon hoppade riktiga kanonsprång på oxern på framhoppningen men på räckerna hoppar hon fortfarande inte riktigt bra på. Hon fick ett riktigt onödigt pet i 110 och var felfri i grunden i 120 med ett pet i omhoppningen. Godkänt resultat, men ser faktiskt fram emot att komma utomhus med henne nu.

Övervägde länge att ta med Madonna istället för Valence idag, har ju bestämt mig för att vänta in utomhussäsongen med honom egentligen. Men min lagledare ville att jag skulle göra en start innan lagomgången om två veckor som går utomhus. Valle var väldigt lugn på framridningen och hoppade lysande på framhoppningen. Inne på banan blev han lite kort i hela kroppen och framförallt gick galoppen för mycket uppåt än framåt. Jag gjorde ett misstag på banan och han gjorde ett, två pet. Många språng var bra men det kändes inte så rytmiskt och jag ångrar att jag inte väntade in utomhussäsongen som jag har tänkt eftersom han går så här inomhus på våren varje år och är betydligt bättre utomhus. Menmen, inget mer att göra. Han har varit sjukt fin nu senaste månaden och även om rundan och resultatet inte är okej för oss som ekipage så är vi ändå på rätt väg. Hoppas att allt släpper nu när vi kommer utomhus.

Caruso provade jag nya bakbensskydd på idag, och fytusan var arg han var på framhoppningen. Hoppade fruktansvärt, och tjurade till och med ihop helt och hållet på oxern. Tog då av skydden och då hoppade han superfina språng. Inne på banan var han duktig men jag satt mest och tänkte på Valence, red i för dålig galopp i början och fick ett riktigt onödigt pet på ett litet räcke på trean. Caruso gav mig en väldigt bra känsla ändå och hoppade några riktiga kanonsprång framförallt i slutet när jag fått igång galoppen som jag ska på honom. Ett pet fick vi, men rundan var ändå bra förutom backläget till trean, Caruso skötte sig precis så fint som jag vill, men jag måste ju vara med också för att det ska gå hela vägen.

Stort tack till världens gulligaste Sofia som följde med och tillbringade hela den här långa dagen i snön med mig. Vi var borta totalt 12 timmar idag... Jag gick upp kvart över fem i morse. Är helt sjukt trött, nu ska jag sova.

Skriver mer imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback