__

Katastrof

Så kan man nog beskriva första kvalet. Caruso visste jag visserligen att han kunde bli så här spänd, och då hoppar han verkligen inte genom kroppen alls och blir bara som en fiolsträng. Han hoppade bättre i slutet på banan men rundan i sig var fruktansvärt dålig.

Valence däremot hade jag ju då förstås mycket högre förväntningar med. Och han kändes så himla fin när jag red i morse, på framridningen och framhoppningen. Inne på banan fick jag inte till ridningen på honom alls utan det blev bara backen i och då springer han ju på ännu mer. Tycker inte att han hoppade som han brukar med sina bakben, så är lite orolig över det. Han öppnar inte upp på samma sätt och känns lite stel. Får gå ut och rida imorgom bitti och hoppas att ridningen imorgon gör att han hoppar bättre. Caruso får eventuellt hoppa en kringklass istället för kval 2 imorgon. Jag får se. Min magkänsla sa att jag skulle skippa det här SMet, och borde nog ha lyssnat på den. Men livet är för kort för att gräva ner sig i dåliga resuötat. Bara glömma och ladda om för nya rundor imorgon.

Kommentarer
Anonym säger:

Underlaget är verkligen stört jävla dåligt i Henriksdal fattar inte att dom får ha SM där. Valence hoppar säkert "stelt" som du upplever pga att det är stenhårt under gräset. Coolt att du tar en motgång så bra. Det går dåligt även för världsryttarna ibland Amanda!

2012-08-23 | 17:56:27
Anonym säger:

Jag håller tummarna HÅRT för dig imorgon :)

2012-08-23 | 19:09:17
Bloggadress: http://evi0637.blogg.se
Sara säger:

ladda om och kom igen :)

2012-08-23 | 19:49:14
Helena säger:

Bryt ihop o kom igen! Man lär sig alltid något oavsett resultat <3 Kram!

2012-08-23 | 19:52:48
Sandy säger:

De går nog bättre imorgon :)
Ha kul och släpp pressen att prestera :)

2012-08-23 | 21:25:46
Johanna S säger:

Lycka till imorgon! Håller tummar och tår för dig!

2012-08-23 | 21:49:52
Anonym säger:

Anonym: är du i henriksdal? Underlaget är jättebra och alla är supernöjda! Dom har jobbat massor med det och då det även har regnat har det gjort banan jättefin! Alla var skeptiska innan då det brukar vara hårt där om det har varit torrt väder, men dom har verkligen jobbat med detta vilket har gett ett mycket bra resultat!

2012-08-23 | 23:28:00
Siri säger:

GOOD LUCK CHUCK!

2012-08-24 | 00:25:34
Bloggadress: http://lamints.blogg.se
Anomym säger:

Bara glömma gå vidare och ta nya tag. Ni kan ju!! :)

2012-08-24 | 08:23:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback