__

På väg hem

Caruso kändes återigen som vanligt och var mycket mer avspänd idag. Han fick bara gå en klass idag för att den andra började så sent. Jag red väldigt korta vägar i omhoppningen för ville ha lite premier med mig hem. Han hoppade väldigt väl och slutade 3:a.

Valence kändes betydligt bättre men långt ifrån så som han ska och kan vara. Men jag kan ändå åka härifrån och vara helt okej med rundan ridmässigt. Vill såklart veta varför han inte hoppar som han borde och inte känns lika elastisk i sina bakben. Om det beror på att han gick från att hoppa fram på toppunderlag, fibersand, till gräs som blir lite stumt i kämförelse eller om det är något annat i hans kroppp just nu.

Nu måste jag ta en allvarlig funderare på hur jag ska gå vidare och tänka för att hitta min bästa väg mot senioråren.Vilka hästar jag vill behålla, vilka som ska säljas och vilka jag vill verkligen fokusera på. Jättetråkigt att göra mitt absolut sämsta SM någonsin förstås. Men är det något jag lärt mig så är det att motgång måste man hantera för det kommer man få hela tiden. Lägga resultaten bakom sig och ta med det viktiga. Valence är iallafall tapper som kämpar på så väl, han är min livs kärlek hur som helst. Vi hade en usel helg tillsammans bara. Nu blir det fokus på inomhussäsongen istället!

Kommentarer
Anonym säger:

Du e så klok som hanterar motgångar på detta sätt. Motgångar får vi alla det e så vi lär oss och utvecklas. Du e ändå bäst!!

2012-08-24 | 18:38:19
Victoria säger:

Tycker att du tänker helt rätt, och du är så hemskt duktig Amanda!

2012-08-24 | 19:50:21
F säger:

Du är bäst :)

2012-08-24 | 20:06:26
Ewe säger:

Du är så himla klok och bra Amanda ! Du är en riktig förebild !! Du kommer tillbaka motgångar har vi alla någon gång ! Och grattis till placeringen :)

2012-08-24 | 21:44:46
Bloggadress: http://evi0627.blogg.se
Sandra säger:

Du är så väldigt duktig och en riktig inspiration! Skulle jag behöva hjälp med min häst skulle jag lätt kunna lämna honom till dig. Du är så mån om hästarna och rider alltid klokt. Jag tror på dig i framtiden!

2012-08-24 | 22:06:59
. säger:

Alla har sina ups and downs! Men personligen tror jag att det är dalarna som gör oss ryttare att vilja kämpa ännu mer. För alla vet att efter regn kommer solsken, och likadant är det inom hästvärlden, efter en mindre bra period kommer en bättre period igen. Hästmänniskor bör vara experter på att blicka framåt o inte grotta ner sig i detaljer och det som går mindre bra, det är inte alltid så lätt som det låter. Man ska analysera, men inte för mycket. Summa kardemumma, det är inte lätt att vara en ambitiös ryttare som är perfektionist men man bör försöka fokusera på det positiva och lite mindre på det som inte är lika bra..

Du är en otroligt skicklig ryttare som rider mycket på känsla!! :) :)

2012-08-24 | 23:57:08
tina säger:

Jag hoppas att du väljer att behålla Ramius. han verkar ha det så bra hos dig. Kramar Tina

2012-08-25 | 19:55:10
Erika säger:

Vad får dina hästar för foder? Hur mkt? Tillskott

2012-08-26 | 13:29:53
xx säger:

Amanda!! Uppdatera mera :) :)

2012-08-27 | 18:52:50
Anonym säger:

Saknar din uppdatering!! kram

2012-08-28 | 11:27:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback