__

Dressyrkurs

Har varit borta över två dagar på en dressyrkurs på värsta toppstället i närheten av Strömsholm med Kulan. Själv har jag inte ridit denna gång, utan följt med som groom och hästägare åt min vän Amanda som ridit min fina Kulan... :) Det har varit otroligt roligt och lärorikt att titta och lyssna, får själv med mig mycket idéer för fortsatt arbete med Kulan men också även andra hästar.

Kulan har fått mycket beröm för sina gångarter och det är så kul att ha en hopphäst som faktiskt har lite gångarter i sig också. Nu har vi fått ett träningskoncept med oss för att han ska utvecklas och bli stark med en ridning och träningsform som också kommer hjälpa honom att utveckla sin hoppning.

Vi hade dessutom väldigt trevligt sällskap med flera ekipage här vid oss så det blev som en liten minisemester med övernattning, god middag och som sagt, väldigt fint sällskap.

Tack till min underbara vän som vill lägga ner tid och pengar för att rida min häst och utveckla dressyren med honom! :)


Kulan och jag tidigt i våras

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback