__

MÅL 2013

Valence: Minska kraven och jagandet på deltävlingar, mästerskap osv. Njuta av vad vi har lärt oss och varit med om de här åren tillsammans och variera klasserna på tävlingar mellan 130-150 under året som kommer. Han lär mig fortfarande nya saker varje ridpass och är min största kärlek.

Ramius: Hoppas att Ramius kan ta steget upp som nummer ett i stallet och ta mig ett snäpp längre. Tror och hoppas att vi kommer kunna ta steget upp och etablera oss ordentligt i 150-klasser under utomhussäsongen. Det stora målet är att kunna rida deltävlingarna i Volkswagen Grand Prix under hösten med en häst som då är stark, kommit betydligt längre i markarbetet och som har med sig en hel del rutin från vår- och sommarsäsong.

Caruso: Om han blir kvar etablera honom i svår hoppning 145-150 nästa år då han blir nio. Och då sälja honom senare under året. Nu har vi dock några spekulanter även utomlands så vi får se hur länge han kan bli kvar.

Vinceur van't Voortveldt: Etablera honom i 120-130 klasser. Utveckla markarbetet och stärka honom.

Silver Bullet: Felfria rundor i 130 under våren och ta steget upp i 140 under senvåren/sommaren. Tanken är också att min vän ska utbilda och ta upp honom i klasserna inom dressyren under nästa år.

Lady Madonna: Om hon blir kvar vill jag etablera henne i svår hoppning och njuta av denna fantastiska lilla tävlingsfighter som samlat så mycket rutin under 2012. Då med ett mer hållbart och långsiktigt upplägg tillsammans med ägaren.

Caramelle: Målet blir att hon ska bli stadig i 120. Så får vi se vad som händer under året.

Bernity B: Om hon skulle bli kvar, etablera henne i 130 under vår- och sommarsäsong.

Mål inom företaget och hästarna: Det är så kul för jag har nästan hela tiden hästägare som hör av sig och har i nuläget fyra hästar som ägare vill få in i mitt stall. Det är rörande och mycket motiverande. Jag vill utveckla mitt företag, mina kurser och träningar ännu mer under nästa år. Under nästa år är ett mål att ha färre egna hästar och på så sätt kunna ta emot och ha fler hästar åt hästägare för försäljning, samarbeten och utbildning. Skulle också vilja köpa en 3-4-åring under slutet av nästa år. Tanken är att jag som max ska ha 3-4 egna hästar.

Personliga mål: Vill utveckla min ridning nästa år, njuta av att jag under 2012 samlat på mig väldigt mycket viktig rutin, utvecklat min ridning och lärt mig hantera motgångar på ett väldigt bra sätt. Rida lite mer mot klockan i vissa klasser. Ska fortsätta jobba med mental träning och fysiska träning utanför hästarna. Vill gärna göra åtminstone en tävling utomlands. Hoppas på att kunna sälja hästar så att jag kan göra ombyggnation av stallet. Kanske köpa en riktig lastbil och ta C-körkort.

Bloggmål: Behålla motivationen för skrivandet och förhoppningsvis behålla bloggen hela året. Hoppas ni läsare vill fortsätta följa oss!





Kommentarer
Siri säger:

Klart vi vill!

2012-12-20 | 21:49:26
Bloggadress: http://lamints.blogg.se
Monika säger:

Klart vi fortsätter läsa bloggen för att följa dina framgångar!

2012-12-20 | 22:12:49
Frida säger:

Vill mer än gärna läsa om dig och dina fantastiska hästar!! Du är en fantastisk förebild, bästa bloggen utan tvekan!!

2012-12-20 | 22:43:25
Julia säger:

Gillar verkligen din blogg, så klart jag kommer följa!

2012-12-21 | 01:59:34
Bloggadress: http://ohjuliet.blogg.se
rebecka säger:

klart jag kommer följa,du är grym!

2012-12-21 | 12:54:45
Bloggadress: http://www.teamjr.se
Frida säger:

Hej! Kom på en grej om bett. Har du provat nathe kombinationsbett på ramius? Jag provade på min cardento för några dagar sedan.
Lite trixigt i början men riktigt fin efter ett tag.
Rekomenderar dig att prova.
Lycka till, kram

2012-12-21 | 23:40:58
h. säger:

Spännande mål!

2012-12-22 | 13:15:15
Jessica säger:

har läst din blogg lite då och då och tycker verkligen om den! :) Jag undrar bara om du jobbar heltid med att rida alla hästar eller om du har ett annat jobb också? och i så fall, hur hinner du med alla hästar? :)

2012-12-22 | 16:59:32
Bloggadress: http://www.puzzleofmyheart.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback