__

Mål- och drömhöjden...

Ramius tog mig över ett räcke på 160 igår kväll på ett lekande sätt. Har hoppat ett par hinder på 170 med Caruso i somras, och 160 på Valence ett par gånger. 140 på tävling känns som en helt normal klass där jag numera aldrig någonsin reflekterar över att hinderna är stora, och 150 på träning är jag också väldigt van vid efter de här åren. Men 160 cm är 10 cm större än 150 och det känner man verkligen av. Men i framtiden är ju drömmen att kunna tävla på den nivån. Älskade Ramius hoppade ett räcke på drömhöjden igår och gjorde det enkelt trots sin relativt ringa rutin på stora hinder. Det var väldigt roligt, härlig upplevelse på hans underbara rygg!

Jag hoppar väldigt sällan stora hinder hemma eftersom att de språng man gör på tävlingarna med dessa hästar som går stora klasser och på hoppträningarna så räcker det men lydnadshoppning hemma. Men nu när man sätter igång hoppningen inför tävlingssäsongen efter ett uppehåll är det kul att känna av hästarna på större hinder igen. Ser verkligen fram emot ett spännande år 2013 med alla dessa fina hästar jag har i stallet. Otroligt att kunna ha fyra svårklasshästar i stallet som jag faktiskt har just nu, Valence, Caruso, Lady Madonna och Ramius!

Bildbevis på 160-räcket ;) :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback