__

Dagens ridpass

Har ridit sju hästar idag och alla har verkligen varit superfina!

Furiosa och jag tog en långtur i skogen, vi var borta i drygt en timme. Hon hade lite humör idag, men det släppte vartefter och i slutet kändes hon jättefin.

Caruso och jag red ut i nästan en timme, blev en hel del skritt pga underlaget men även galopp- och travjobb. Han är otroligt energisk just nu, men det kändes att markarbetespasset i ridhuset givit gott resultat för han var helt underbar att rida (som vanligt) och jobbade i en väldigt fin och bra form. Det var en väldigt mysig ritt, så glad över den hästen!!

Kulan och jag red också ut, ganska mycket jobb i samlad galopp och lite klättring blev det också. Han var verkligen jättefin!

Lorden och jag red ut i ca 40 min i alla gångarter, han är sjukt pigg och lite sjövild att rida just nu. Tror han vill komma iväg och träna eller göra något, så imorgon får han följa med till ridhuset och hoppa lite, så ska jag rida igenom honom lite mer i dressyrarbetet också, han kommer bli överlycklig att få komma iväg och göra något!

Valence och jag åkte till ridhuset, jobbade ordentligt i alla gångarter på backen, såg till att verkligen sätta mig ner och lägga på ben när han höjde nacken eller försöka springa iväg från jobbet. Om jag då sätter mig ner och håller kvar i handen samtidigt som jag rör lite på mina fingrar samtidigt som jag håller kvar trycket med benen till han slappnar av så jobbar han väldigt fint och blir avspänd. Han kändes otroligt fin idag, så det var verkligen ett jätteroligt pass. Hoppade även oxer med bom framför och bakom och han gjorde det riktigt bra. Han ger en unik känsla i ridningen, sån otroligt power och styrka i allt han gör, otrolig energi, känslig och väldigt välbalanserad. Det känns som att sitta på en bomb, men på ett positivt sätt när han är så här fin. Finns ingen häst som ens kommer i närheten av den känslan han ger. Min älskade och finaste Vallis.

Johanna kom till ridhuset med Scrållan som hoppade en liten studs för första gången, vilket hon tyckte var jobbigt men gjorde väldigt okomplicerat och bra. Därefter avslutade vi på en oxer, och hon hoppade drygt en halvmeter över alla gånger! Sjukt fina språng!! Jag blev helt paff där uppe på ryggen! Det är så roligt för hon hoppar så mycket bättre varje gång hon får hoppa under ryttare! Kommer bli jättekul med henne i år!

Madonna och jag red ut ii ca 45 min. Mycket skritt, men eftersom Donnis skrittar som powerwalk är det säkert ganska nyttigt pass för henne ändå. Vi klättrade också en del, och lite trav- och galoppjobb förstås. Hon kändes fin! Ska till ridhuset imorgon och hoppa räcke med vattenmatta!

Älskar alla hästarna så mycket, helt underbar dag med dem! Så fina, pigga och arbetsvilliga!


Vallis <3

Kommentarer
Tove säger:

Hej!

Bara en liten fråga. Hur högt hoppar du den oxern med Valence när du hoppar den så ofta? :) Sen så undrar jag även hur mycket/ofta anser du att man kan hoppa hästar? Tycker du att det är för mycket att hoppträna en gång veckan och sen tävla i helgen så att det blir att man hoppar på sin högsta nivå två gånger i veckan? Sedan, hur mycket anser du att man kan tävla? Kan man tävla flera helger på raken och sedan ha några helgers paus eller tycker du att det är bättre att försöka tävla ungefär varannan helg? Vore intressant att få veta vad du tycker kring det här. Du är så sjukt duktig, har superfina hästar och har en riktigt intressant blogg!

2012-02-27 | 20:25:10
Bloggadress: http://teamthav.blogg.se/
Johanna säger:

Ni var så duktiga, som sagt jag väntar med att hoppa den lilla rödtotten tills hon hon hoppar med lite mindre marginal!=O

2012-02-27 | 20:46:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback