__

TIPS!

Det är tack vare Madonnas ägare som jag börjat med det här, men är supernöjd och tycker det fungerar otroligt bra, så tänkte ge er ett riktigt bra tips!

Jag använder back on track paddar som transportskydd på hästarna när de åker till tävlingar och träningar. Dels är paddarna mycket smidigare, sitter hur bra som helst och är bra för hästarnas ben. Förstås är fyra skydd dyrare än att köpa transportskydd, men tycker att de håller så himla hög kvalité att man kan ha dem längre än transportskydden iallafall. Mina hästar hatar dessutom de här höga skydden, så dessa trivs dem betydligt bättre med. Har man en häst som är lite rörig i transporten, eller om man har broddar eller helt enkelt vill skydda hästen kan man ha boots på också under resan. Nu när det varit så fruktansvärt kallt (runt 18-20 -) så har jag dessutom haft på dem timmarna innan och efter starterna för ledernas skull.

Dessa sälja på hästshopen med snabb leverans. Jag tror inte ni blir missnöjda! :)

Madonna har storlek M både fram och bak. Valence och Caruso har storlek M fram och L bak.


Kommentarer
Anonym säger:

Jag har hört att hästar inte får ha dem för ofta då de kan bli "beroende" av dem.

Jag är lite skeptisk mot dem..

2012-02-06 | 20:30:45
johanna säger:

super bra tips, kan man ju gott använda när de är extremt kallt också.

2012-02-06 | 20:59:04
Bloggadress: http://nollanolla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback