__

Jag är käääääär

Jag är fullkomligt kär i Lady Madonna! Vilken underbar, fantastisk liten hoppkanon hon är, med en unik personlighet. Jag överväger att sälja Lorden snabbt och försöka, på något sätt, att köpa in mig på henne eller något. Haha, för jag är helt såld.

Idag var hon fantastisk på hoppträningen, vi avslutade med en bana på 140, två av hinderna var 145 och och ett räcke på 150. Jag är så lycklig för hon har så otroligt stort förtroende för mig nu, och det känns som att vi förstår varandra helt och hållet. Hon har så sjukt mycket hopp i sig också, ska bli så spännande att debutera i 140-klasserna nu i februari. Detta var första gången vi hoppade en hel bana så högt, och det kändes så enkelt. Det var ändå en ganska knepig bana, med tre tvåkombinationer varav två kom från en relaterad distans.

Hoppade Amoremi i gruppen innan och hon hoppade många helt fantastiska språng. Jag har dock lite ont i ryggen nu eftersom hon kickar ut bakbenet så galet vilket gör att man får värsta stöten i ryggen. Hoppade inte någon högre bana eftersom hon mest får komma ut och träna för att det är roligt, hon kommer ju betäckas nu i vår. Hon har så otroliga språng i sig och eftersom hon är väldigt stor i galoppen så lär jag mig mycket och utvecklar en annan teknik där man samlar hästen i språnget för att kunna få plats även på korta distanser. Detta är något Ted lärde mig för något år sedan och på Amoremi utvecklar jag den tekniken väldigt mycket!

Kulan kändes fin men väldigt valpig och vinglig igår, var väldigt ambitiös och kämpade på ändå men hoppade inte så bra språng som han brukar. Det blev dock bättre och bättre hela tiden på den sista banan på 120-höjd. Har fått lite tips från Ted på riktigt bra styrkeövningar, ska lägga upp ett riktigt träningsschema några veckor framåt för honom.

Lorden var faktiskt jättefin igår, lite busig men kändes överlag jättefin! Hoppade väl och bettet kändes jättebra. Avslutade på en bana på hinder mellan 120 och 135, han hoppade väldigt väl men blev tröttare och tröttare ju längre in på banan vi kom. Han är fortfarande inte i full hoppkondition men igår kände jag väldigt mycket glädje i honom och att vi är på väg tillbaka till någonting riktigt bra, det ska bli så kul!


Kommentarer
Sofie säger:

Det lät väldigt intressant (det med att samla hästen redan i språnget). Hur gör du det utan att störa hästens språngkurva?

2012-01-16 | 11:35:44
Bloggadress: http://sofiebergling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback