__

Ridhuset

Har varit i stora ridhuset med Kulan under dagen. Det är ett fantastiskt ridhus att träna i och passar perfekt för alla de övningar vi gjorde med Piet, eftersom det är 80 m långt! Jobbade på de uppvärmningsövningar vi gjorde för Piet, men jag kan erkänna att Kulan nästan dog efter vi jobbat ett tag, och ändå gjorde vi säkert bara ca 60 % av den uppvärmning vi gjorde på kursen... Han har så mycket styrka att sätta, men det är jättemotiverande med nya och så bra övningar och har även fått med mig massor med tips och träningsupplägg från Ted, så nu ligger Kulan i hårdträning. Nu är det dags att han kommer igång på riktigt och att han blir starkare i kroppen, nu är han 6 år och måste ta ett steg framåt! :) Nu känns det som att jag har så mycket övningar att jag knappt kan välja! Vi avslutade med att hoppa en liten studsserie, men då var han ju redan så trött av själva uppvärmningen. Men Kulan har ett fantastiskt psyke, hur trött han än är så jobbar han vidare och är så ambitiös!



Snart ska jag och den här lilla fröken åka till ridhuset och göra liknande övningar, samt en serie som vi hoppade för Piet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback