__

Var har Kulan tagit vägen?

Det är säkert många av er som undrat var Kulan hållit hus senaste tiden. Jag bestämde mig för att absolut behålla honom trots att många visade intresse när vi diskuterade om vi skulle sälja honom eller inte. Jag vet att han är en riktig framtidshäst som både har psyke och scope för större klasser, och tiden har jag. Tog av honom skorna för någon månad sen då tanken var att han skulle på ett stort bete 2-3 månader i närheten, så skulle jag få hem en 4-åring som jag skulle hoppa in och tävla åt ägarna under den tiden. Nu blev det aldrig av så jag bestämde mig för att behålla Kulan hemma, och han har gått ett par till tre gånger i veckan, mest på grus- eller gräsbanan förstås då han är lite öm i hovarna på grusvägarna ute.

Nu håller jag på att försöka bygga upp styrkan igen genom markarbete 2 gånger i veckan, klättring en dag samt studshoppning en dag tills han får skorna tillbaka och kan börja komma ut och verkligen konditionsjobba igen. Det känns ändå som den här lugna perioden har gjort honom gott! Han känns riktigt, riktigt fin och mycket stadigare just nu.

Planen är att vi ska kunna tävla 120-130 i augusti igen för att göra några tävlingar till under hösten. Nästa år som 7-åring ska han få ta steget upp i 140-klass.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback