__

Dör snart av uttråkning

Har återigen blivit sjuk såklart, var på sjukhuset igår. Nu ska jag verkligen ta det lugnt tills jag känner mig bra och en dag till utöver det. Dock kan jag redan imorgon skritta ut barbacka en häst per dag.

Tur som det är har jag min fina vän Amanda som är här och rider för fullt på hästarna så de hålls igång som vanligt iallafall.

Jag varierar mellan att sova, titta på inspelade världscuphoppningar, filmer, sova och läsa litegrann. Jätteroligt liv som soffliggare, verkligen... Inte! Nu börjar det dessutom bli jättefint väder ute igen, vill så gärna komma ut och göra saker nu!

Nästa vecka har jag dock massor med roliga saker inplanerade, bland annat kurs på Runsten för bästa Piet Raiymakers igen!!! Valence och Ramius hoppas jag på kan följa med dit.

Vi har också en köpare på finaste Lordius. Det är en jättegullig tjej som verkligen tycker om honom. Det känns väldigt bra med henne och hon bor någon dryg timme från oss så om det blir att hon köper Lorden kanske vi kommer kunna ha kontakt framåt. Det kanske till och med blir så att hon kan komma hit och bo över några dagar då och då med Lorden. Nya vänner är alltid lika roligt, och få ha kontakten kvar med Lordens nya ägare vore ju fantastiskt! Men röntgen och besiktning väntar först nästa vecka!



Red finaste Madonna dagen innan jag blev sjuk igen. Hon var helt fantastisk verkligen. Vi red först ut en ganska lång runda och avslutade sedan på ett par större hinder hemma. Hon hoppade makalösa språng!!! Saknade verkligen henne i Runsten, men jag tror samtidigt att det var rätt beslut eftersom hon gått mycket och jag inte var i mitt bästa jag pga att jag varit så sjuk och infektionen inte gått ut min kropp än. Man kan säga vad man vill, men det är tusentals små beslut som tas hela tiden på en runda och när man är sjuk så blir dessa inte alltid lika bra... Har fått flera frågor om varför hon inte var med i Runsten och det beror just på det. Plus att jag brukar lägga ner mycket jobb på att markarbeta henne dagarna innan och inför Strömsholm hade jag inte chans att rida henne själv innan, och detta påverkade både känslan och resultaten. Jag var ju sjuk efter Strömsholm också och visste att jag inte skulle kunna rida hästarna själv innan Runstenshoppet heller. Eftersom Donna påverkas mycket av det fortfarande så valde jag tiillsammans med hennes ägare att stryka hennes starter i Runsten. Längtar dock redan till Madonnas nästa tävling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback