__

Finaldagen

Det var fruktansvärt regn hela dagen, så himla typiskt när det är grästävling och allt. Det knäppaste av allt är att det är regn så gott som varje meeting vi är på!

Valence var helt otroligt duktig i finalen, vi var felfria fram till sista linjen där vi rev a-hindret i tvåkombinationen. Jag kom lite stort in tror jag, och blev inte riktigt klar och ville hjälpa till lite för mycket tror jag. Skulle ha varit kall och kommit in lite närmre på a så hade han varit nolla. Jag ville så gärna komma till omhoppningen alltså, men jag är ändå så glad över att min stjärna är i jättefin form igen och framförallt att vi tillsammans har hittat tillbaka. Det var lite som att rida i en bassäng på vissa delar av banan och då blir Valles galopp ännu mer uppåt, så distanserna blev väldigt långa för oss. Efter trekombinationen var det en linje ner till en oxer där jag borde ha ridit ett extra, tur att man har en så fin häst som kan klippa hindret så stort iallafall. Annars kändes resten av banan bra!

Efter vår ungdomsfinal så flyttade de in resten av klasserna i ridhusuet. Vi kollade på 150 GP som var väldigt kul att se, några riktigt bra ryttare som man inte får se allt för ofta! Därefter började lilla rundans final med Ramius. Han var bra spänd när jag gick in för all publik på läktaren som kom så nära, och tvåans hinder stod precis så man red ut mot läktaren. Där fick jag svårt att få ut honom på linjen men det gick till slut. Annars kändes det jättebra och vi var nolla i grunden. I omhoppningen red jag ändå ganska tighta vägar men han hoppar ju stort och luftigt så hans språng tar lite mer tid i luften. Jag ville inte chansa för mycket heller så vi kom ut med en felfri omhoppning också, det räckte för en 3:e placering i lilla finalen. Så glad över honom! Ska lägga ner mycket, mycket jobb på markarbetet med honom nu, och rida ut mycket för att stärka honom. Tror han kommer bli riktigt bra, jag bara älskar att sitta på hans rygg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback