__

En bra dag!

Har verkligen haft en jättemysig och ganska lugn dag idag! Johanna och Anne-Sophie har varit här från tidig förmiddag till ganska sent på eftermiddag. Jag hoppade Scrållan nere på banan sen fick hon strosa i en av våra hagar här hemma medan vi gjorde stallet och packade höpåsar och allt sånt. Sen blev det lunch- och fikapaus med massor med trevligt prat! Lite väl lång paus egentligen... ;) Men det är trevligt och behövs ibland också!

På eftermiddagen hade jag sedan en lektion, sen red jag ut med mina fina vänner Amanda och Ida, riktigt mysigt med sällskap!

Hur som helst, Scrållan var jätteduktig idag. Kändes lite trött och seg i själva ridningen idag, tror att det är våren som tar ganska hårt på alla hästarna just nu med pälsfällning och allt. Däremot hoppade hon ju som vanligt väldigt väl!! Avslutade med en bana där de föesta hinderna låg på 1m och hon hoppar den väl och med marginal, men ändå enkelt!

Red Kulan idag också tillsammans med Ida och Amanda, och han känns inte så kul just nu. Väldigt valpig, vinglig och lite trött i huvudet vilket gör att han börjar busa och inte fokusera så väl i ridningen som han brukar. Avslutade uteritten med några språng på banan som kändes sisådär. Hoppade en oxer med bom framför och bakom och trots att han fick ett nedslag första gången så rättade han sig inte riktigt, vilket han alltid annars gör. Tror att jag kommer lämna honom hemma på lördag faktiskt, bara rida ut några dagar i veckan lite lätt en tid framöver då jag misstänker att han är i en växtperiod eller så. Han kändes nämligen inte så kul i Södertälje heller och trots att han var felfri i båda klasserna så hoppade han inte alls så fina språng som han ska göra. Och eftersom jag inte har någon som helst brådska med honom så känner jag att jag gärna lägger in en viloperiod för honom just nu så tar jag med honom på en tävling när han känns fin och stadig igen!


Kommentarer
Johanna säger:

Jag tycker vi har haft en super trevlig dag, precis så som man behöver ha det ibland:)

2012-03-22 | 19:54:25
Anne-Sophie säger:

Det var skönt att komma bort lite. Vi för göra om det snart igen :0)

2012-03-22 | 22:13:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback