__

Himla roligt!

Nästa söndag om precis en vecka ska jag åka på en lokal tävling i Södertälje! Där ska jag tävla Calypso boy i 1m och debut i 110. "Calle" såldes i slutet av september förra året, bara några dagar efter 4-årschampionatet och ägs numera av en tjej som heter Linda. Calle och Linda har utvecklats otroligt mycket som ekipage, men Linda låter mig tävla honom lite då och då fortfarande som hjälp i hans utbildning. Det som är så roligt är att vi för nästan precis ett år sedan köpte Calle. Han var då nyligen inriden och haft en ryttare ca 15 gånger på ryggen. Jag hoppade alltså in honom under den här perioden förra året och så mycket har hänt sedan dess. Sist jag träffade honom och hans ägare Linda var i november förra året när jag tävlade honom i 90 cm och 1m. Det ska därför bli riktigt roligt att träffa båda igen och hoppas att jag inte rider honom sämre nu än då ;) Calle var en väldigt roligt och fin unghäst som jag fick chansen att jobba med under de månaderna han ägdes av oss, som var mycket begåvad och lättlärd. Även om detta kanske blir en av de sista tävlingarna vi gör tillsammans och Linda tar över själv helt och hållet så har det varit en fantastiskt kul resa och jag är så glad över att han såldes till en ryttare som älskar honom så mycket, där han stortrivs och hon tycker att hon fått sin drömhäst. Bättre än så blir det inte! :)

Ännu roligare blir det ju eftersom lilla Scrållan som hoppades in förra hösten som treåring följer med och går samma tävling som Calle gör! :)

Calles första hoppträning borta


En av Calles första tävlingar som 4-åring, 95 cm




Ett av Calles kval till 4-årschampionatet


Calle och jag på tävlingen vi gjorde tillsammans i höstas efter att inte ha träffats på ett par månader :)<3



Kommentarer
Caroline säger:

Jag skall också till Södertälje nästa helg, vore kul at se dig "live"!! :) Du är verkligen en ryttare som jag ser upp till; ditt mjuka sätt att rida, hur du är mot dina hästar osv osv :)

2012-03-25 | 17:52:34
Bloggadress: http://littleworldof.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback