__

Snabbt om tävlingen idag

Tävlingen gick helt okej idag, Furran var dubbelnolla och placerad i 110, ett pet i 120 men alla andra språng hoppade hon väldigt fint. Madonna var nolla och snabb i 120, 5:e placerad. I 130 blev det superkrångligt, hon var jättefin på framhoppningen, men sen blev det lång väntan där jag först fick gå in på banan, men sen hade det plötsligt kommit upp flera ryttare före mig då dessa hade dubbla hästar i klassen, Madonna och jag fick därför lämna banan igen. Hann dock inte bort till framhoppningen så fick stå och vänta på fyra ekipage innan. Hade inte igång henne alls från början och fick två pet ganska tidigt på banan, sen hoppade hon bättre och bättre. Avslutade dock innan sista kombinationen då det var riktigt snäv sväng in och underlaget har inte alls varit bra, allra sämst på kortsidorna och i hörnen. Eftersom att jag ändå inte hade någon chans på placering kände jag att det inte var värt att riskera något, så utgick efter de fina språng hon avslutat med på banan. Hon är så viktig för mig framöver så såg inte vad jag kunde vinna med att vända in i sista kombinationen.

Hästarna har känts fina, pigga och ambitiösa idag. Däremot har jag inte ridit så bra känner jag. Blir så försiktig när det känns som att de trampar igenom underlaget, så då sitter jag och håller lite i alla svängar istället för att aktivera galoppen i svängarna så jag bara kan möta upp och samla dem innan hinderna som jag brukar göra. Nu blir det istället tvärtom, ingen galopp alls genom svängarna och sen måste man på något vis ändå ta sig fram till hinderna. Detta var sista gången jag åkte och tävlade här har jag nu bestämt mig för. Det är bättre att hitta tävlingar där anläggningen och framförallt underlaget har en högre klass.

Båda flickorna har iallafall kämpat tappert och varit duktiga! Tror att har varit jättebra för Donnis att få gå lite lägre nu två tävlingar. Nu längtar jag som tusan till utomhussäsongen med alla hästarna i stallet!!!!

Åkte tidigt i morse och kom in för en halvtimme sen. Sjukt lång dag. Tack världens gulligaste Amanda som varit med mig hela dagen och hjälpt till. Nu blir det filmmys hemma ikväll med familjen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback