__

Bettbyte

Imorgon går jag tillbaka till det raka babypelhamet till Caruso. Han har ju lite problem med tänderna på en sida och blir lätt svår i munnen när man rider. Idag red jag på mitt tre3delade babypelham på honom men han blev lite störd av det bettet idag, så imorgon går vi tillbaka till stången igen som han ändå gått bra på. Valence däremot har gått från stången till det tredelade och han trivs mycket bättre på det! Lorden ska jag vara lite mer bestämd på vad gäller förhållningarna och hoppas på att han lyssnar bättre på mig då!!!

Något som var riktigt irriterande idag var min CWD sadel som plötsligt börjat åka bak jättemycket på Caruso... Imorgon måste jag verkligen ha förbygel och testa med en kortare sadelgjord. När vi kommer hem måste vi nog kolla hur vidare bra sadeln ligger just nu på Caruso, för så har den aldrig gjort förut. Jag sadlade om TRE gånger på framhoppningen och ändå åkte den tillbaka bara efter ett par språng :/

Kommentarer
Caroline säger:

Härliga resultat ni levererar idag! Grattis till nollorna :D

2012-05-12 | 14:24:39
Bloggadress: http://littleworldof.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback