__

Svar på några frågor

Åh va roligt för dig :) Vilken häst ska lämna stallet? Är det redan bestämt vilken häst som ska komma till helgen eller kan man ta kontakt med dig nu? Kram

Ingen häst ska i nuläget lämna stallet men vi har två nya uteboxar nu, en till Erika och en som jag kan ta emot en häst till i för utbildning eller försäljning. Det är några som hört av sig men ingenting är bestämt. Så vid intresse får man gärna ta kontakt med mig via telefon eller mail! : )

Hur tänker du med unghästar? :) Har en sjuåring som hoppat felfritt upp till 110, och hur avgör man vad hästen klarar? Vad krävs av häst och ryttare att ta steget upp en klass?
Varför rider du just dom klasserna med just den hästen?
Vore väldigt kul att läsa, eftersom att du "varit med ett tag" och har ridit en hel del unghästar upp i klasserna :)
Lång fråga men hoppas på svar iaf x)

Det beror på så mycket saker och hur trygg och säker man känner sig som ryttare i större klasser och hur hästen är. Men jag brukar säga att man ska ha några felfria rundor på en höjd och det ska kännas lätt innan man går upp en klass. Har man en häst som är väldigt stark i huvudet kan man gå upp snabbare i klasserna än om man har en väldigt, väldigt försiktig häst så får man gå upp i klasserna lugnare. Valence och Caruso är båda mycket modiga på stora hinder, Caruso brukar gå bättre när han får hoppa större klasser och anstränga sig lite! Valence varierar jag klasserna med ganska mycket mellan 130-150-starter även om de allra flesta ligger runt 140-145. Kulan är väldigt  modig mentalt men väldigt ung och valpig fortfarande, så honom tar jag det lugnt med nu som unghäst och tar upp honom på riktigt som 8-9-åring. Caruso gick 130 felfritt redan som femåring, så han har alltid varit väldigt färdig för sin ålder medan Kulan istället är lite sen i kroppen för sin ålder. Lady Madonna och Lorden är båda mycket försiktiga på hinder så de försöker jag variera klasserna med och när de fått gå upp ett snäpp i en större klass gå ner ett par klasser innan nästa stora klass. Rådfråga med din tränare och känn efter, känns 110 enkelt och ni vill ha en ny utmaning så välj en bra tävlingsplats och debutera 120 så om ni känner er redo! : )

Kan inte du lägga upp en film från typ första tävlingen? Jag tycker hon har blivit såå fin med mycket bättre galopp och hopp än tidigare, men det skulle vara kul att se hur hon egentligen var förut. :)

Ska höra med ägaren först om det är okej. Hon har en helt annan galopp, attityd och hoppning i sig nu, det är så himla kul!

Vilka hästar är till salu hos dig nu? :)

All information om det finns på min hemsida, vid intresse för någon av hästarna är det bara att kontakta mig via telefon eller mail!

www.amandagullstrom.n.nu



Kommentarer
Elin säger:

Väldigt nyfiken på hur höga bud du fått på Valle? :) hade varit väldigt kul om du ville berätta det, det är ju trots allt du själv som tagit honom till den nivån han befinner sig på idag :D

2012-05-16 | 17:35:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback