__

Underbara hästar

Madonna har hoppat fantastiska språng i helgen. Felfri 130, felfri 140 till sista hindret dom var trekombination där hon blev lite platt och tyvärr rev a och b. Sjukt fin idag i 135 men snuddade ett hinder litelitegrann och förstås rullade den ner. Hoppade super i trekombinationen idag och över stora vattengraven.

Valence var inte så bra i första klassen 130, fick två ner. Red därför 140 som kändes jättebra, dessvärre föll jag tillbaka i gamla tekiken på två hinder som vi fick pet på, mitt fel och tekniken som fortfarande inte sitter. Idag fick vi till en riktigt bra runda i 135 men där han tappade vänster framhov på ettan och fyra fel. Annars hoppade han helt fantastiska språng och rundan var väldigt rytmisk. Just nu känner jag mig lite uppgiven och känner att vi inte har någon medvind men det är nu jag måste kämpa på och lämna rundorna bakom mig och se allt positivt. Jag fick en finalplats på söndag vilket jag är jätteglad för, Valence går finalen eftersom han känns så himla fin och har mer rutin medan Madonna gör sin sista start för helgen med en 140 imorgon. Nu ska jag se det som en ny dag imorgon och ha kul. Hästarna är helt underbara, resultaten kommer!

Kommentarer
Anonym säger:

Wohoo imorgon går det bra tror jag! :-)

2012-05-05 | 15:14:34
Anonym säger:

Hej Amanda. Jag KLM nyss på en sak. Du har ju sagt att du ska göra c-tränar utbildningen, jag vill bara påminna dig om att du måste ha klarat hästskötarexamen innan du kan söka in till utbildningen :)

2012-05-06 | 09:37:56
Anonym säger:

Skulle du inte kunna förklara din nya teknik lite mer? Vad är största skillnaden gentemot din tidigare ridning, och vilken skillnad märker du på hästarna? Tack för en inspirerande blogg!!

2012-05-07 | 14:37:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback