__

Caruso stannar

 
På grund av olika omständigheter så kommer grålleboll stanna i stallet. Han ska till kiropraktorn idag och kolla i genom bogen enligt veterinär och beroende på vad han säger tränas och tävlas som vanligt. Självklart hade en försäljning varit bra för oss rent ekonomiskt och för min fortsatta satsning men jag har varit så otroligt velig gällande det här beslutet och dessutom så orolig över att jag inte bara ska mista en av mina bästa hästar, utan också en del av Valence då han och Caruso är bästa, bästa vänner och Valence blev en annan häst några månader efter att jag sålt min D-ponny som han gick med på den tiden. Caruso är bara åtta år och gjorde en riktigt bra debut i 150 i våras och jag vet att han kommer kunna tävla felfritt på den höjden med mer rutin och träning. Jag vill behålla honom ett tag till, lägga ner mycket träning och tävla mer. Han kommer bli till salu igen, tyvärr måste jag säga, eftersom jag behåller Valence när jag måste välja. Men nu får han stanna hos mig under några månader till så ser vi vad som händer. Hela försäljningsprocessen har dragit ut så himla mycket på tiden redan från start och Caruso har tränats mycket mindre än vanligt vilket veterinären trodde var negativt för honom med all denna vila och inte samma kontinuerliga träning på en häst som har varit i så toppkondition under så många år.

Caruso har funnits hos mig sedan han var tre år och vi har hittills haft fantastiska år tillsammans och han har en enorm utvecklingspotential. Han är dessutom den snällaste och mest okomplicerade hästen jag har. Han är längst kommen i dressyrarbetet och är verkligen en fröjd att rida varje dag, vilket också är viktigt för min motivation med alla hästar som kräver så mycket arbete och tålamod. Kan inte påstå att jag är ledsen över det här ändå, även om den ryttaren som skulle köpa honom passade Caruso rent ridmässigt helt perfekt. Det känns faktiskt väldigt skönt och bra att ha min fina grålleboll i stallet och jag är alldeles för velig för att fatta beslutet om att jag verkligen kan sälja den hästen.



 

Kommentarer
Anonym säger:

Roligt, att få fortsätta se dig på honom.. Ni är ett fantastiskt team :)

2012-11-06 | 11:46:08
ellinor säger:

ska bli så kul att du fortsätter med honom, samtidigt som jag förstår din situation..

Jag ska säga en sak att jag har följt dig enda sedan precis innan du skaffade caruso, så jag har verkligen sett hur mycket tid och energi du har lagt ner på honom och man ser verkligen hur han trivs med dig :)

2012-11-06 | 12:16:59
Sofie säger:

Han är verkligen så fin. Alltid gillat honom :)

2012-11-06 | 13:16:20
Bloggadress: http://sofieberglund.devote.se
Anonym säger:

jaaa vad glad jag blir!!!! han förtjänar att få stanna!

2012-11-06 | 16:00:53
Anonym säger:

Säger som nån innan; verkligen kul att få fortsätta följa er. Ni är ett fantastiskt ekipage!!

2012-11-06 | 20:41:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback