__

En fantastisk upplevelse!

Att få vara på en arena som Globen, att få rida inne på arenan och bara vistas i området bakom kulisserna har varit helt fantastiskt. Jag har fått mersmak och vet att det är den nivån jag vill nå en dag.

Valence har varit otroligt fin när jag jobbat honom på marken inne på arenan och var extremt fin på framridningen och framhoppningen igår. Väl inne på banan var han lite hetare än vanligt, men känslan var ändå ganska bra. Jag kände mig inte speciellt nervös men hade svårt att inte spricka upp i ett leende mest hela tiden, det var så mäktig känsla att vara där.

Min plan vid bangången blev tyvärr vårat fall i gårdagens klass. Trekombinationen kom väldigt tvärtur sväng efter ett smalhinder och det var långt både mellan a & b och b & c. Jag tänkte och rådfrågade både John och Helena som tyckte att man skulle försöka flyta på i svängen och bibehålla rytmen in i kombinationen. Jag red hela banan helt enligt den plan jag hade, men tyvärr blev Valence alldeles för snabb och fick på tok för trångt i trekombinationen, rev b med bak och c med fram. Annars kändes det ganska enkelt och bra resten av banan. Valence är ju väldigt speciell och svår vad gäller kombinationer eftersom han bara ser sista hindret och vill springa igenom kombinationerna. Jag vet att jag aldrig får långt på honom även om jag kommer utan galopp alls in. Tyvärr gjorde jag en missbedömning på det igår, och borde tagit en ordentlig halvhalt och "börjat om" in i kombinationen. Detta blev tyvärr vår stora miss går.

Laget var första utanför att gå vidare till dagens final som Flyinge HSK vann - stort grattis.

Jag ska ta med mig den fantastiska upplevelsen och lära mig av mitt misstag. Kan ändå känna mig nöjd med min ridning och att jag kunde hålla rätt fokus. Tänk om Valle bara kunde backa av och tänka lite själv i kombinationer ibland, då hade han varit en topphäst... Men är så glad över att han - återigen - givit mig stora erfarenheter för framtiden.

Film kommer!

Kommentarer
Anonym säger:

Å jag förtärdig har varit med om ungefär samma sak att få uppleva att atmosfären på dessa tävlingar UNDERBART! / lotta

2012-11-30 | 22:44:23
Maja säger:

Vilken känsla att få rida i globen! Såg att du lagt ut annons på caruso igen, hur kan det komma sig?

2012-12-01 | 13:20:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback