__

Fina hästar!

Valence var dubbelnolla och placerad i 125 igår. Det var en nyttig start då han blev lugnare och lugnare genom hela banan och hoppade bättre och bättre språng även om de flesta var riktigt bra redan från första hindret. Han andades däremot lite oroväckande, men när jag kom ut insåg jag att min martingal på förbygeln var mycket kortare än vanligt. Jag rider alltid med väldigt lång martingal på honom då han känner sig lite låst annars och hoppar inte riktigt med samma runda båge som med lång. Jag lånade ut min CWD förbygel till en tjej i Södertälje som hade glömt sin. Man kan ju ändra den på säkert 6 olika ställen och allt var ändrat när jag fick tillbaka den har försökt hitta tillbaka till alla mått jag hade innan men igår satt martingalen 3 hål längre upp som kortade av martingalstropparna... Men finingen hoppade fantastiskt många språng ändå, men jag tror att han blev lite upprörd av att känna sig lite "låst": Jag red på ett sätt där jag inte på något sätt hjälpte honom att hoppa felfritt utan ville att han skulle tänka till, backa av själv och hellre ta ett nedslag på denna tävling istället för i Globen. Men han ville vara nolla och hoppade väl och felfritt.

Caruso var verkligen superfin igår. Jättejättefin känsla. Dock är jag väldigt sur på mig själv då jag gjorde en tabbe i båda klasserna med honom. I första tidshoppningen 120 så red jag en apkort väg in i kombinationen som jag inte såg någon annan göra. Dock hade jag inte tillräckligt med ben och hamnade i ett tomt läge, fick göra en volt och komma igen, dock klarade han det andra gången med den korta vägen när jag kom i ett bra läge! I 125 var han jättefin och felfri till sista hindret där jag kortade honom och tog bort all galopp, rev med bak. Verkligen mitt nedslag. Synd med så fin häst och två missar. Jaja, vi har inte riktigt kommit i toppform än... Men han gav mig en otroligt fin känsla igår!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback