__

Ligger på sjukhus...

Haha, nej bara skojade. Svampen var snäll som ett lamm att klippa...Mamma var med utifall att, lite nervös var jag faktiskt. Han stod som ett ljus och verkade tycka att det var ganska mysigt! Klippte bara bogen, halsen och ganaschen eftersom det är sista tävlingen i helgen och han kan få behålla resten på kroppen över vintern, han har ju tunnare päls där eftersom han har täcke sedan många veckor tillbaka. Han förvånade mig mycket eftersom att han ville sparka ihjäl både mig och Erika när han kom så fort vi nuddade magen eller baklåten/bakbenen... Men han har verkligen landat mentalt och vi har verkligen funnit varandra. Det är så fascinerande för jag tycker att banden mellan häst och människa blir starkare när hästen är speciell, svår eller dåligt förtroende för människan/ryttaren innan.

Svampen blev så snygg och gråare där jag klippte, så blev lite sugen på att klippa hela honom... Men höll mig i skinnet! Han fick massor med beröm och väldigt mycket morötter, och så glad soch stolt som han såg ut på stallgången idag vet jag inte om jag sett honom någonsin... Knashäst!

Valence är helrakad från topp till tå! Förutom rutan vid sadeln, triangeln vid svansen och nosryggen och runt ögonen, där fick han behålla sin päls. Benen rakades idag. Han blev så tjusig, mitt hjärta!

Bernity promenerades länge ikväll, mamma och hundarna följde med oss. Hon var otroligt mycket bättre i traven så förhoppningsvis är hon back on track efter helgen. Hon får stå inne i boxen om dagarna nu och endast promenera tre gånger per dag. Vågar inte riskera att släppa ut henne i leran förrän hon är helt återställd. Hon har ju dessutom blivit ett riktigt busfrö som bockar och springer runt så mycket, vill ha kontroll på hur hon rör sig tills hon är 100 % bra.


Fina Bernity i sin 120-debut!

Kommentarer
Anonym säger:

Lägg gärna ut bilder på de klippta hästarna :) kul å se

2012-11-23 | 06:44:36
Joanna säger:

Är svampen din eller rider du honom åt ägaren? :)Vet inte om jag missat det helt men inte sett så mycket information om honom. Ska du behålla honom lång tid eller ska han säljas?

2012-11-23 | 10:41:05
Bloggadress: http://joannasofia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback