__

Härliga timmar med min bästa vän!

Har varit i ridhuset och markarbetat med Valence. Hoppade även två sockerbitsräcken på långsidan och red i en samlad lugn och så rytmisk galopp som möjligt mellan. Red på hans pelham som han gjort sina bästa resultat med i livet som jag inte ridit på på över ett halvår. Nu känns det lika bra som det gjorde då och jag ska satsa på att rida på det i Strömsholm. Det är så tråkigt med bett att hästar lär sig hur de kan undvika och lära sig bettet så att det inte fungerar lika bra som i början. Det här bettet slutade fungera på ett bra sätt under förra året men nu, äntligen, får jag samma fantastiska känsla med min älskling igen.

Hur som helst, lite musik, ingen stress, helt själv i ridhuset bara Valle och jag. Passet blev riktigt lyckat och eftersom jag lyckades få honom mellan hand och skänkel luftade han över sockerbitshinderna som om de låg på ca 110 och flaggade upp sina bakben och svans ordentligt!

Vi avslutade med lite horsemanshipövningar i ridhuset då jag hade lite godis i fickan och Valence tyckte att det var otroligt roligt. När vi kom hem blev det en rejäl rykt och massage. Idag tog vi oss den långa mysiga stunden som vi hade tillsammans betydligt oftare när jag bara hade tre hästar att rida och ta hand om varje dag. Min allra bästa, vackraste och finaste vän <3

Bettet:



Valle 140-oxer på träning i mars. Hur svår du än kan vara och hur frustrerande vissa dagar är när jag känner mig så okapabel till att ta fram allt du har i dig så är känslan i de fantastiska språng du gör det bästa som finns i hela världen. Vad vore livet utan dig.

Kommentarer
Sofie säger:

Han är grym!! Blir kul att se honom i Strömsholm i helgen :-)

2012-10-10 | 15:48:18
Anonym säger:

Sjukt att man kan få rysningar av en film med ETT språng haha

2012-10-10 | 18:22:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback