__

Klippning

Det blev en sen kväll i stallet igår då jag klippte Caramelle och Kulan. Dock har klippning av häst blivit en riktig vanesak även det då det tar 30 min totalt inkl frisering av man, svans och lugg efteråt. Klipper inte benen då, pälsen är så pass tunn där fortfarande och kan vara bra som lite skydd också. Idag är det Donnas tur att bli klippt och friserad, Valence får vänta till helgen (hans andra klippning i höst). Med så många hästar känns det som när man hunnit med alla är det nästan dags för omgång nummer två... ;)

Kommentarer
Jennie säger:

Kan du klippa alla hästarna i ditt stall utan problem? Har sådana problem vid klippning av en av mina. Har aldrig haft något bekymmer vid rakning av de andra men den här blir helt vansinnig så fort jag startar maskinen. Har provat med bomull, brems, gel under tungan. inget funkar!

2012-10-18 | 13:01:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback