__

Att forma sina hästar

Det är så häftigt att se ryttare som får sina hästar att bete sig och hoppa på samma sätt, trots att de är olika byggda och har olika förutsättningar rent fysiskt. En av dessa ryttare som utmärker sig väldigt tydligt är Meredith tycker jag, hennes Bella Donna är så extremt mycket större, tyngre och egentligen klumpigare i jämförelse med sina andra två superstjärnor Shutterfly och Checkmate. Ändå får hon henne att hoppa så lätt under henne med långa tyglar och unika ridstil. Hon lyckas alltid få hästarna att bli så otroligt intelligenta och backar själva av på hindrena.



Nick Skeltons ridstil är också så unik, så otroligt lätt i sitsen hela tiden, rider framåt i rytmen, hästarna ser så friska och sunda ut, så fria i öppen form utan att knöggla ihop dem och jag faschineras av hur mycket glädje och energi hästarna han rider har.



Kommentarer
Monika säger:

Måste få säga att jag tycker att du själv har en jättefin sits! Lätt, följsam och lugn. Du slänger inte fram överlivet som en del gör. Du putar inte heller med rumpan utan sitter hela tiden i en korrekt position i förhållande till var hästen befinner sig i språngkurvan. Så se till att även uppskatta dig själv!

2012-09-12 | 12:40:15
Malin säger:

Måste hålla med Monika! Du är också fantastiskt inspirerande. :)

2012-09-12 | 22:43:59
Anna säger:

Jag kan tycka att dina hastar ocksa ar lite lika :) att du ocksa format dem efter sin ridning!

Dock maste jag papeka att Bella Donna inte alls ar sa stor och tung. Hon e inte storre en 167 och inte alls sa grov. Bara Meredith som ar sa liten och hennes andra hastar ar sa smackra!

2012-09-13 | 15:11:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback