__

Nöjd!

Ramius rev första och andra hindret i 135,.blev jättetokigt med min start av domaren och plötsligt hade tiden rullat länge, så jag fick två dåliga språng i början sen kändes han jättefin. Känns som att han utvecklar sin frambensteknik mycket hela tiden och efter mer rutin inomhus kommer nollorna komma med honom.

Madonna var fantastisk i sin 145-debut inomhus. Det var riktigt stort och lång bana på 14 språng! Tekniskt och kändes väl tilltaget i höjd och bredd! Det var endast en felfri och många med mycket fel! Vi fick tre nedslag, men som hon fightades och det var inga grova fel alls! Hon är helt underbar den där lillfian och när hon fått gå några fler svårklasshoppningar kommer hon sno placeringar även där! :)

Jönköping som tävlingsplats var jättetrevlig! Allt låg nära och trevligt bemötande! Jättesynd dock att ridhusunderlaget kändes lite otäckt emellanåt, halt i svängarna. Det var nog första gången jag hoppade banor som Lennart Lindelöw byggt och jag har ju hört att han ska bygga väldigt svårt och stort. Men jag tycker ändå att han hade ett trevligt flow i sina banor och byggde inte sådär konstiga vägar som gör att man lätt kommer ur rytmen!

Kul att ha startat upp inomhussäsongen, och nyttigt för Ramius att vara borta på meeting (hans livs andra denna helg). Jag är superladdad inför Strömsholm om knaöpt två veckor - och då får vi lyxhoppa på fibersand som hästarna alltid hoppar allra bäst på! :D

Kommentarer
Anonym säger:

Du red ju i billdal, och där byggde också Lennart :)

2012-09-30 | 17:22:57
Anonym säger:

Du red ju i billdal, och där byggde också Lennart :)

2012-09-30 | 17:22:58
Helena Barth säger:

Duktiga hästar! :)
Startar du nåt på SRK´s nationella i november?
Vi har ju också fibersand nu, helt underbart att rida på :)

2012-09-30 | 17:43:31
Bloggadress: http://helenabarth.blogg.se/
Siri säger:

Ni är så duktiga!

2012-09-30 | 19:30:42
Bloggadress: http://lamints.blogg.se
sara säger:

Madonna såg sååå fin ut!! :)

2012-09-30 | 20:25:48
maggan säger:

Hejja, hejja!
Blogga mera =)

2012-10-03 | 12:52:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback