__

Vinceur "Ville" är en mycket speciell häst...

Han är världens sötaste, varje gång jag säger hans namn och han ser mig så gnäggar han och hela vägen fram så pratar han med lite hest gnäggande och är otroligt sällskapssjuk. Helt underbar och speciell personlighet som jag kommer närmare och älskar mer för varja dag. Däremot avskyr han andra hästar (?) Han blir förbannad och aggresiv när han står i sin box och en häst går utanför eller hälsar på honom. I hanteringen när han kom gick det bland annat inte att lyfta bakhovarna utan att han slog mot en, och han attackerade mig i boxen första veckorna, men nu står han helt lugnt och är också skodd bak. Han är ju relativt nyligen importerad från Belgien och med en sån här häst skulle man vilja blicka tillbaka i tiden och se vad han faktiskt varit med om. Förmodligen är han väldigt lite riden och hanterad överhuvudtaget. Men förmodligen har hans speciella beteende i hanteringen och ridningen gjort att tidigare ägare bara ville bli av med honom. Men jag förstår inte hur man kan släppa iväg och missa en häst med det språnget som finns i honom. Jag är redan väldigt fäst vid honom och han är extremt energisk och har mycket egen vilja och egna ideer i ridningen, men han är verkligen "min" typ av häst! Alla hästar är svaga för beröm men jag har aldrig varit med om en häst som blir så lycklig och tillfreds med sig sjäv när den får beröm som han blirl Och en del språng han gör, ja, de är magiska! Spännande att se vad det kommer bli av honom! :D


Kommentarer
Ewe säger:

Det ska bli så spännande att se vad det blir av honom och jag hoppas att du har kvar honom länge så vi alla får se var han kan komma för jag tror han kan gå långt med
Dig som ryttare :)

Föresten så tycke jag att du verkar vara GRYM på att hitta hästarna med det där lilla extra !! Jag är imponerad av dig :)

2012-09-24 | 17:10:11
Bloggadress: http://evi0627.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback