__

Gårdagens tävling

Ja, gårdagens tävling gick sådär. Båda hästarna hade ett ner i 1m och två ner i 110. Svampen skötte sig ändå väldigt bra, jag hade svårt för att rida honom bra till hinderna och kom på riktigt dåliga och alldeles för nära avsprångspunkter ett flertal gånger i varje klass... Där kändes det mest som att jag inte kunde ge honom förutsättningar att hoppa hinderna felfritt, han försökte verkligen i alla fall.

Yamazaki var fin i 1m men skyggade rejält för ena kortsidan och jag kunde helt enkelt inte få ut honom i svängen så jag fick styra på hindret ändå så han hoppade och rev förstås. Annars hoppade han väldigt lätt och väl. Till 110 skulle Amanda hjälpa mig att rida fram honom och då var han jättebråkig och försökte, återigen, kasta av henne. Han har gjort det nu när jag varit skadad och fått av henne så tror att han har tagit över lite för det har han inte gjort med mig en enda gång på det sättet. Amanda var dock duktig som satt kvar. Han var lite hetsig när jag sedan hoppade fram men hoppade riktigt bra språng. I 110 debuten fick han två ner på två räcken direkt efter varandra, annars inte i en bom och gjorde det lätt. Så med tanke på att han redan innan var uppjagad så är jag ändå väldigt nöjd. Nästa helg ska han gå 110 och 120 utomhus för första gången. Han har rent hindermässigt väldigt lätt för sig ändå, han är ju ganska stor och har god kapacitet så han har lätt för att hoppa stora hinder och gör sig nästan bättre då.

Ridmässigt är jag ju inte som vanligt förstås eftersom armen är helt stel och fastgipsad från axel till handled i 100 grader. Men tycker ändå att det kändes ganska bra och när jag sitter på mina egna (Ramius och Emma är lättast) så borde det kunna gå bra nästa helg. Hoppas det!


Kommentarer
Anonym säger:

är emma också din nu?:)

2013-04-15 | 14:17:46
. säger:

Var tävlande du?

2013-04-15 | 16:58:08
Anonym säger:

Nu vet ju jag ingenting egentligen om dig så du ska självklart ta ett eget beslut, men tänk en gång extra innan du utsätter er för detta... Du har ju hela livet framför dig och en fantastisk talang för hoppningen!!!! Min väns häst blev rädd för något ute i skogen och hans krumbuktande gjorde att min vän flög av och slog sig. Hon började rida ganska direkt vilket snart gav ett ryck i armen så att den nu aldrig kommer växa ihop korrekt. Hon har ont hela tiden och därmed svårt att hjälpa hästen - som nu har fått hoppa för mkt "själv" för att ställa upp som den gjorde innan.. Både häst och ryttare har alltså tagit mycket skada :( Men de kämpar på och jag tror att de kommer kunna komma upp i klasserna igen men det är mycket onödigt slit:( Håller tummarna för att det går helt smärtfritt för dig!!!!!
Kram från en trogen läsare.

2013-04-16 | 06:48:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback