__

Nöjd med dagen

Lady Madonna måste jag ändå säga står för dagens bästa prestationer! Hon gjorde en jättefin 130-klass där hon inte var i en bom och gjorde det lekande lätt och tog hem en placering!

I 140-klassen var hon också hur fin och duktig som helst! Fick tyvärr ett litet pet in i en kombination men annars nolla även där. Det var bedömning A/A:0 med totalfel så hon fick 4+0. Jättenöjd. Det var hennes första 140 i år och dessutom hennes första utomhustävling för året. Ännu roligare att hon varit så här fin när jag rider med gipsad arm och inte alls är i topptrim rent ridmässigt! Hon var så glad inför första klassen att hon till och med småbockade lite när jag red fram. Bara sådär puttesmått av ren glädje. Helt underbart, hon bockar ju verkligen aldrig och jag tror inte ens att man kan säga att det var bocksprång, snarare små, små glädjeskutt. Finaste lilltjejen i världen <3

Valence hade ett ner i laget, helt mitt fel då jag kom i värsta framåtläget till ettan och sedan supernära på tvåan som han då rev. Kändes bättre och bättre ju längre in på banan vi kom. Han gick därefter en till 130 där han var nolla och 6:e placerad bland många starter. Kul att rida lite mot klockan utan att tokrida på honom.

Ramius har inte visat bra form alls idag. I första klassen var han spänd i kombination med dåligt val av bett. ´Katastrofrunda och resultat på alla plan. Kändes bättre i 140 men hade trots detta ett ner i grunden och två i omhoppningen. Det är någonting som inte riktigt är som det ska med honom tror jag. Vi gjorde böjprov helt UA för någon vecka sedan men han har varit lite spänd muskulärt så han ska få ta det lite lugnt nu med hoppningen fram till meetinget i Högbo om tre veckor. Ska bara skritta ut en vecka nu och sedan jobba över småhinder och dressyren. Lägger hur som helst upp hans 140 idag så ni får se.

Filmer från dagen kommer! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback