__

Ramius 140 i helgen

Här är Ramius 140 start. Han fick som sagt ett ner i grunden (på ettan som jag fick värsta konstiga gasläget emot, helt mitt fel.) River sedan a in i sista kombinationen där jag inte satt honom i balans och sedan sista oxern där jag kom för nära. Men känner inte riktigt igen min fina vita prins. Han har inte hoppat så som han ska och kan i helgen. Om det beror på att det är första utomhustävlingen och att jag inte rider ordentligt och att han inte jobbats på marken på samma sätt eller om det är något som inte stämmer vet jag inte. Han är helt UA på böjprov så tror egentligen att det kommer släppa snart. Tar det lite lugnare denna vecka och sätter sedan igång ordentlig igen och ska få till någon träning innan Högbo.

De sprången som han gör bra känns verkligen busenkelt. Han tar inte ens i i 140 och de flesta fel på honom är mina egna ryttarmissar.


Kommentarer
Elin säger:

Han ser ut lite som på era första rundor i början, det är ju säkert så att han är påverkad av att du inte kan rida på samma sätt i vardagen. Jag tänker, med tanke på hur fin han blivit allt eftersom jobbet på marken blivit bättre :)

2013-04-24 | 07:19:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback