__

Riktigt bra pass med Valence idag

Idag red jag ut ganska länge på Valence. Konditionstränade en del på grusvägarna först och sedan jobbde jag otroligt mycket med halter. Började med skritt, halt, skritt, halt osv. Han är inte så duktig påp att stå still om man säger så, så han hispade runt lite i början med ganska snart så insåg han att det var trevligt och att man får mycket beröm när mna står still. Började då jobba i traven på samma sätt och det gick snabbt innan han var likaa duktg och uppmärksam där. Då gjorde vi detsamma i galopparbetet och då blev han riktigt lätt i handen, gick i väldigt smlad fin galopp och var oerhört lyhörd för mina hjälper. Tror det här arbetet är jättebra för oss att göra nu när jag bara kan rida med en hand och han behöver vara änny lydigare än vanligt för att jag ska kunna rida honom som jag vill. Härligt och lärorikt pass med honom idag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback